וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפושע הנאצי "חולה" כדורגל

פושע נאצי מבוקש, שאוסטריה מסרבת להסגיר בשל מצבו הבריאותי, צולם על ידי ה"סאן" כשהוא מבלה עם אוהדי כדורגל ביורו שבאוסטריה

העיתון הבריטי ה"סאן" חשף הבוקר (שני) תמונות של הפושע הנאצי האוסטרי, מיליווי אסנר בן ה-95 כשהוא מבלה לצד אוהדי כדורגל שפקדו את העיירה קלגנפורט שבאוסטריה, המדינה המארחת יחד עם שוויץ את משחקי היורו והמקום שבו מתגורר אסנר בעשרות השנים האחרונות. אסנר מדורג במקום הרביעי ברשימת עשרת הנאצים המבוקשים ביותר בעולם.

אוסטריה לא מסגירה את אסנר למשפט בקרואטיה, המדינה בה שירת אסנר כקצין במלחמת העולם השנייה והיה אחראי לרציחתם של רבים, בשל מה שהיא מגדירה "מצבו הבריאותי הקשה". התמונות שחשף הסאן, בהן אסנר נראה בריא ושלם כשהוא לוגם בירה לצד האוהדים, מוכיחות מעל לכל ספק כי מצבו של אסנר הרבה יותר טוב ממה שהשלטונות האוסטרים מתארים.

במרכז ויזנטל זעמו על החשיפה, שהוכיחה שאסנר בעצם כשיר למשפט. ד"ר אפרים זורוף, מנכ"ל מרכז ויזנטל בירושלים, טוען כי " אסנר נהנה מחיים שנמנעו ממאות קורבנותיו. העובדה כי ה'סאן' מצא שהוא בריא מספיק כדי לטייל במשך שעות בעיירתו חשובה מאוד להמשך הפרשה".

דווקא באותו יום שצולם אסנר על ידי ה"סאן" טרחו להדגיש פקידים אוסטרים על מחויבותם להגן על אסנר מפני המשפט הממתין לו בקרואטיה. "לאוסטריה יש מוניטין כגן עדן של פושעי מלחמה וכעת הם נתפסו על חם", אומר ד"ר זורוף בתגובה. "הגיע הזמן שהם יעשו את הדבר הנכון ויסייעו להביא את אסנר לדין. אם האיש הזה בריא מספיק כדי לטייל ללא כל עזרה בעיירה, הוא בריא מספיק כדי לתת תשובות על עברו. אנו מתכוונים להביא את הדברים לתשומת לבה של שרת המשפטים האוסטרית ולפעול להסגרתו המיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully