וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא רוצה להיות העו”ד של אסי אבוטבול

נתיב נחמני

12.6.2008 / 18:15

בעקבות החיסול של עו”ד יורם חכם אמש בת”א, נראה כי אבוטבול יתקשה למצוא לו מחליף ראוי. עו”ד בכיר: ”לא נעים לעבוד איתו”

אסי אבוטבול שנחשב לאחד מראשי משפחות הפשע החזקות בישראל נמצא בבעיה. מזה כשנה הוא מנהל משפט בו הוא מואשם בניהול ארגון פשיעה. עורך דינו, יורם חכם, נרצח אתמול ונראה כי יהיה לו קשה למצוא עורך דין פלילי בכיר אחר שיסכים לייצגו.

במאי אשתקד הוגש נגד אבוטבול כתב אישום חמור בו הוא הואשם בעמידה בראש ארגון פשיעה. נציגי הפרקליטות פרסו את מעלליו של אבוטבול בכתב האישום על פני 164 עמודים, בהם מפורטים בין היתר מקרי סחיטה בארץ ובעולם, הצתה, כליאת שווא, מתן שוחד והלבנת הון. עם הגשת כתב האישום ניגשה אליו בבית המשפט מי שהייתה אז עורכת דינו, רויטל סוויד, ואמרה לו שבכתב האישום יש נגדו 23 אישומים, אבוטבול ענה לה: "חופשי". לעיתונאים אמר: "אני אוכיח לכם שזה סתם. שקר".

מאז, סוויד כבר לא מייצגת אותו. עורכי הדין משה שרמן ודוד יפתח פרשו גם הם מייצוגו בתיק ומלאכת ההגנה על אבוטבול הועברה לעו"ד יורם חכם. לפני כשלושה חודשים אבוטבול פיטר את חכם, אך זמן קצר לאחר מכן הבין את הטעות ושכר שוב את שירותיו.

ביום ראשון הקרוב יגיע אסי אבוטבול לבית המשפט המחוזי בתל אביב לדיון מספר 74 בתיק. אבוטבול יצטרך לבקש מהרכב השופטים, בראשם ברכה אופיר-תום, דחיה כיוון שאין מי שייצגו. בעקבות זאת, השופטים יאלצו ככל הנראה לדחות את המשך המשפט בחודשים ארוכים - לעורך דינו לעתיד של אבוטבול מצפים לילות ארוכים של עבודה, הוא יאלץ ללמוד את כתב האישום הארוך ולעבור על כמעט ששת אלפי העמודים של פרוטוקול המשפט עד היום, על מנת ללמוד את החומר ולספק הגנה ראויה למרשו.

"עו"ד צעיר ירצה לזכות בתהילה"

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרו כמה מבכירי עורכי הדין בישראל כי הם צופים כי לאבוטבול יהיה קשה ביותר לשכור את שירותיו של עו"ד פלילי בכיר. "לא נעים לייצג אותו", התוודה אחד מהם בלשון המעטה. לעומת זאת, הם מציינים כי אבוטבול לא יתקשה כלל למצוא עורך דין צעיר שישמח לייצג אותו ולזכות בחשיפה התקשורתית. בייחוד לאור אירועי אתמול, אף אחד מעורכי הדין לא הסכים להזדהות בשמו.

רבים גם זוכרים למשפחת אבוטבול את התבטאותו של פרנסואה, אחיו של אסי, נגד עו"ד שרמן לפני כשנה. אז, לפני דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו הואשם אסי אבוטבול בסחר בנשק, ניגש פרנסואה לשרמן, קילל אותו נמרצות וקרא לו "נפל" ו-"אוכל כסף".

תעוזתו של אסי גם לא נשכחה, במהלך שנחשב כעלית מדרגה, כשהתבטא נגד שופטת המחוזי חנה בן-עמי, אז אמר: "אם עשיתי טעות אני אשלם את המחיר. אם היא עשתה טעות, היא תשלם את המחיר". באותו היום אבוטבול גם אמר: "אין מצב בעולם שניכנע להם (למשטרה), נלחם בהם עד הסוף".

היום נראה כי אבוטבול יתקשה לעמוד בהבטחה. ככל הנראה הוא לא ירצה לשים נפשו בכפו של עו"ד צעיר, ובימים הקרובים ינסה למצוא לעצמו עו"ד ותיק ומוכר שיסכים לייצגו ולנסות להוכיח את שאבוטבול הבטיח, שהכל יתברר כ"סתם. שקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully