וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה”ל הגיב לקסאם: חיל האוויר תקף ברצועה

יהושע בריינר וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2008 / 15:20

5 בני אדם נפצעו היום מירי רקטות למערב הנגב, אחד מהם באורח בינוני. חיל האוויר תקף באזור השיגור בדרום הרצועה, 2 פעילי ג’יהאד איסלמי נפצעו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

ארבעה בני אדם נפצעו היום (שלישי) באורח קל ואדם אחד נפצע באורח בינוני מרסיסים של שתי רקטות קסאם שנפלו ביישוב ישע במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת נפלה סמוך לבית אריזה באזור וגרמה לפציעתם של שני עובדים זרים ושל אזרח ישראלי. רקטה נוספת גרמה לפציעתם של שני תושבי הפזורה הבדואית. צוותים גדולים של "מגן דוד אדום" שהוזעקו למקום טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

מנחם קוזלובסקי, שהיה עד לאירוע, סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי בבית ושמעתי את האזעקה. מיד לאחר מכן נשמע פיצוץ גדול במקום". לדבריו, "הבעיה האמיתית היא לא הפלסטינים, אלא הממשלה שלנו שלא עושה דבר כדי לסייע לנו. אנחנו קהילה חזקה וחסונה, אבל גם לנו יש גבול".

לאחר הירי תקף חיל האוויר חמוש פלסטיני שנערך לירי קסאמים לעבר ישראל בדרום הרצועה, באזור חזאעה ממזרח לחאן יונס. זמן קצר לאחר מכן, תקף החיל חמישה משגרי קסאם נייחים. בכל המקרים זוהתה פגיעה. שתי התקיפות אירעו במקום ממנו נורו הרקטות לעבר היישוב בשטח המועצה האזורית אשכול, אך לא ברור אם מדובר באותה חוליית משגרים. מקורות פלסטינים דיווחו כי שני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, נפצעו באורח בינוני בתקיפה.

בתוך כך, ירו הפלסטינים טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל שעסק בעבודות הנדסיות באזור כיסופים שבמרכז רצועת עזה. קודם לכן התפוצץ מטען חבלה סמוך לאותו הכוח. בשני המקרים איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

קטיושה בשער הנגב

קודם לכן, טיל קטיושה נפל סמוך לצומת מרכזי בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בתחילה סברו כי מדובר בקסאם, אולם בדיקה העלתה כי מדובר בקטיושה בקוטר 107 מ"מ, תוצרת רוסיה. אזעקת "צבע אדום" לא נשמעה לפני הנפילה, שארעה סמוך לשעה 9:00. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הבוקר נפצע חייל צה"ל באורח בינוני מאש צלף פלסטיני במהלך עבודות הנדסיות סמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה באזור כיסופים. החייל קיבל טיפול ראשוני בשטח, והועבר באמצעות מסוק לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

מטרת הפעילות במהלכה נפצע החייל היא הרס מבנים ועצים סמוך לגדר המערכת, המשמשים לעתים קרובות מקום מסתור לצלפים. הפעילות מבוצעת מדי יום על ידי כוחות הנדסה של אוגדת עזה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי מרבית הפעילות נעשית בכלים משוריינים וממוגנים, אך לעתים קרובות נתקלים הכוחות בירי צלפים. לדבריו, "מדובר בפעילות הכרחית וחשובה שמונעת פיגועים על הגדר וירי לעבר ישראל".

עדכון ראשון: 13:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully