וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אין לי כל כוונה להתפטר"

28.5.2008 / 19:43

בפגישה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה התייחס רה"מ לחקירתו: "תארו לכם שכל איש ציבור שנחקר היה עוזב את תפקידו". הוא הבטיח כי ההכרעה בעזה קרובה ביותר

ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיב הערב (רביעי) על הקריאה במערכת הפוליטית שיצא לנבצרות או יגיש את התפטרותו ואמר כי הוא אינו מתכוון להתפטר. במהלך פגישה עם שבעת ראשי הרשויות בעוטף עזה אמר אולמרט כי "החקירה הנוכחית אינה קלה לי ולמשפחתי. אנו, כאנשי ציבור, עלולים להיכנס לסיטואציה של חקירה. תארו לכם שכל איש ציבור שנחקר היה עוזב את תפקידו, אין לי כל כוונה להתפטר".

אולמרט התייחס גם למבצע נרחב ברצועת עזה ואמר כי "ההכרעה בנושא עזה תתקבל בזמן הקרוב ביותר". אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר כי ראשי הרשויות התרשמו "שההכרעה תתקבל בימים הקרובים". לדבריו, "הצלחנו להעביר לראש הממשלה את התחושה בשטח שאין יותר זמן ושהגיעו מים עד נפש. אני חושב שגם הוא מבין שהמשך הדשדוש הזה לא בא בחשבון".

אולמרט אמר לנוכחים כי הוא רוצה בהסכם רגיעה עם חמאס אך יחד עם זאת העלה חשש שחמאס יתעצם בתקופה זו. לדברי ראשי הרשויות, ראש הממשלה לא נראה מוטרד מענייני החקירה נגדו, והיה נחוש וממוקד בדיון במהלך הפגישה שנמשכה כשעה ורבע.

בנוסף, העלו ראשי המועצות את בקשתם למיגון מיידי של יישוביהם. חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר לוואלה! חדשות, כי "אנו מצפים מאולמרט לתשובה מיידית ולמיגון מיידי של כלל היישובים". ילין העלה לדיון את נושא חיזוק האזרחים בדרום, ואמר כי "יהיה זה ניצחון לחמאס אם ישראל תזנח את יישובי עוטף עזה". הוא ביקש השקעה מיידית בתשתיות האזרחיות ושיפור הכבישים באזור. "האזרחים צריכים שתהיה להם תחושה שלממשלה אכפת ממי שגר בקו העימות", אמר ילין.

"רה"מ לא חידש לנו דבר"

ראש עיריית אשקלון רוני מהצרי יצא מאוכזב מהפגישה. לדבריו, "לא קיבלנו תשובות בכלל, חזרתי כלעומת שבאתי. ראש הממשלה לא חידש לנו דבר, עד מתי הוא יאמר לנו שאנו בצומת הכרעה בעניין זה?" בפגישה נכח גם ח"כ שי חרמש (קדימה), תושב כפר עזה אמר לאולמרט כי הוא מצפה להסכם או פעולה תוך 72 שעות.

אולמרט סיפר לנוכחים על שיקולי הממשלה בבחירה בין רגיעה או פעולה צבאית אך לא פירט את השיקולים המבצעיים. הוא אמר שישראל ממשיכה לתת לאופציה המדינית זמן והוסיף כי יש לתת למצרים לקיים את המשא ומתן. ראשי הרשויות סיפרו לראש הממשלה שאזרחים רבים מבקשים לעזוב את היישובים והוא הביע אמפתיה למצבם.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון אמר כי צריך לנקוט פעולה בלתי שגרתית שכן "המצב הנוכחי מביא אותנו למלחמת התשה והאזרחים מתקשים להתמודד איתו. פרג'ון הוסיף כי ראשי הרשויות "יגבו את הממשלה בכל פעולה שתנקוט, בין אם רגיעה או פעולה צבאית", אך לדבריו, "יש לנקוט בצעד כלשהו".

ראשי הרשויות ביקשו שקיצוצים ממשלתיים לא יחולו על יישובי קו העימות בדרום. בתגובה ישלח אולמרט בשבוע הבא את מנכ"ל משרדו רענן דינור לסיור ביישובי עוטף עזה לבחינת ההצעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully