וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המעטפות: רה"מ נחקר באזהרה

פנחס וולף ונתיב נחמני

23.5.2008 / 11:29

חוקרי יא"חה עזבו את מעון רה"מ לאחר שעימתו אותו עם עדות עו"ד אורי מסר, והתכנסו להתייעצות עם ראש אגף החקירות במטה הארצי

גדעון צנטנר

(צילום ועריכת וידאו: גדעון צנטנר)

צוות חקירה מהיחידה הארצית לחקירות הונאה סיים הבוקר (שישי) את חקירת ראש הממשלה אהוד אולמרט במעונו בירושלים, ויצא להתייעצות עם ראש אגף החקירות ניצב יוחנן דנינו במטה הארצי של המשטרה. אולמרט נחקר בחשד שקיבל כספים שלא כדין בעת שכיהן כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה. זו הפעם השנייה החודש שאולמרט נחקר בפרשה, שזכתה לכינוי "פרשת מעטפות הכסף".

החוקרים, בראשות תת ניצב שלומי איילון, עימתו את אולמרט עם חומר החקירה שנאסף ועם עדויותיהם של משה טלנסקי ושל מקורבו, עו"ד אורי מסר, שנחקר אתמול בערב.

"טלנסקי היה כמו הבנק"

גורם במערכת האכיפה לוואלה! חדשות כי "טלנסקי היה כמו הבנק, אורי מסר היה כמו 'בזק' שקישר בין כולם, ושולה זקן רשמה הכל". בחומר הראיות שהועבר לפרקליטיו של טלנסקי ישנן ראיות מוצקות לכך שאולמרט קיבל לידיו חלק נכבד מהכספים ללא קשר למערכות בחירות שניהל ולהטבות רבות, בהן טיסות לחו"ל ואירוח במלונות בחו"ל שקיבל מטלנסקי.

מפרסום יומניה של ראש לשכת ראש הממשלה שולה זקן עולה פירוט של סכומי הכסף אותם קיבל ראש הממשלה מטלנסקי והתאריכים בהם קיבל את המעטפות. ביומניה של זקן מתועדות בפירוט רב ההעברות שנעשו לסוגיהן בין אולמרט לטלנסקי, העברות שנעצרו כשנבחר אולמרט לראשות הממשלה. במזכרים של זקן מתועדות לכאורה העברות כספים בודדות בסך עשרות אלפי דולרים, ומופיעים תאריכים ושמות של הגורמים המעורבים בהעברות הכספים, שהתפרסו על פני תקופה ארוכה מאד.

במשטרה לא יודעים מהו הסכום המדויק שקיבל אולמרט. אולם, טלנסקי שיתף פעולה עם חוקריו, ואישר את העברות הכספים. טלנסקי אף הודה כי ידע שהעביר כספים לראש הממשלה גם למטרות פרטיות.

"יש פערים גדולים בין מה שאולמרט אמר לעם ישראל בנאום שלו במוצאי יום העצמאות, לבין מה שאנחנו יודעים", אמר גורם האכיפה. מחומר הראיות עולה, כי טלנסקי לא הפסיק להזרים מזומנים לאולמרט, לפחות עד לרגע בו הפך לראש ממשלה.

עיקר הראיות שיש כיום בידי המשטרה הן על עבירות שנעשו לכאורה בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התעשייה והמסחר. מהחומר ומחקירותיו של עו"ד מסר עולה, כי שימש כחולייה עיקרית בהעברת הכספים. בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני כשבועיים, טען פרקליט המדינה משה לידור כי ייתכן שנגד עו"ד מסר יוגש כתב אישום נפרד, וכי "הוא עשוי להיות עד מטעם התביעה נגד ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully