וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבנות פריצל מודים לציבור על התמיכה

טלי גולדשטין

15.5.2008 / 11:33

משפחת האב האוסטרי המתעלל פרסמה שלט המודה לציבור על האהדה. "החמלה שלכם מוכיחה כי קיימים גם אנשים טובים והגונים"

משפחת יוזף פריצל, האוסטרי שכלא ואנס את בתו במשך 24 שנים, שיחררה אתמול (רביעי) את ההצהרה הפומבית הראשונה מאז נחשפה הפרשה המזוויעה ואליזבת פריצל, הבת, ושלושת ילדיה שהיו כלואים עמה במרתף, יצאו לחופשי.

לפי דיווח רשת BBC, אליזבת, חמישה מתוך ששת ילדיה ואמה רוזמרי חיברו בכתב ידם שלט המודה לציבור על תמיכתו. השלט, הכולל מסרים אישיים מכל אחד מבני המשפחה, תלוי כעת על חלון הראווה של חנות בעיר הולדתם אמשטטן שבמחוז אוסטריה התחתונה.

לפני כשלושה שבועות הזדעזעה אוסטריה, ועמה העולם כולו, מאחת מפרשת ההתעללות הנוראית. פריצל, מהנדס בן 73, כלא לפני 24 שנים את בתו אליזבת בת ה-19 במרתף ביתו ומאז עברה הבת מסכת עינויים, שכללה אונס, הרעבה והתעללות פסיכולוגית. במהלך השנים, ילדה אליזבת שבעה ילדים לאביה, שלושה נותרו כלואים במרתף יחד איתה ושלושה בחר פריצל לאמץ בעצמו. תינוק אחד מת לאחר הלידה. האם רוזמרי טוענת כי לא ידעה דבר על המתרחש כל אותם שנים.

הסיפור נחשף לאחר שאחת מבהבנות של אליזבת חלתה אנושות ולא היתה אפשרות אחרת מלבד להעבירה לבית החולים. בעקבות פתק שהכניסה אליזבת לכיס הבת, הצליחה המשטרה לעצור את פריצל והפרטים המזוויעים החלו לראות אור.

אליזבת וילדיה נמצאים עתה במרפאה פסיכיאטרית ועוברים טיפול נפשי ופיזי. אליזבת נפגשה עם שלושת ילדיה האחרים ועם אמה. פריצל כלוא וממתין למפשט. הוא עלול לרצות עד 35 שנים בכלא. עורכי דינו דבקים בטענה כי הוא אינו שפוי.

המסר העיקרי שנכתב בשלט היה: "אנו, המשפחה כולה, רוצים לנצל את ההזדמנות ולהודות לכולכם על האהדה שהפגנתם כלפינו. החמלה שלכם עוזרת לנו להתמודד בזמן קשה זה ומוכיחה לנו כי קיימים גם אנשים הגונים וטובים. אנו מקווים שיבואו זמנים בהם נוכל לחיות חיים נורמליים". באחד המסרים, בנה של אליזבת בן ה-18, שהיה כלוא במרתף כל חייו ומעולם לא ראה אור שמש עד אפריל, כותב עד כמה הוא נהנה מהשמש, האוויר הצח והטבע, בפעם הראשונה בחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully