וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוער בישראל לא פוחד משואה נוספת

נעמה טלמור

30.4.2008 / 18:16

מסקר "הליגה נגד השמצה" עולה, כי 60% מהנוער לא חושש משואה שניה, אך 82% מהם מאמינים שישראל נתונה תחת איום קיומי

"בני נוער ישראלים רואים באנטישמיות תופעה שהקשרה היסטורי, ולא תופעה שהם עשויים להיתקל בה בחיי היום יום. ואולם יש מודעות גוברת והולכת לאנטישמיות בימינו ולאיומים על קיומה של ישראל". כך אמר אברהם פוקסמן, המנכ"ל העולמי של "הליגה נגד השמצה" בעקבות סקר שערך הארגון.

מהסקר עולה, כי כ-60% מבני הנוער סבורים כי אין סיכוי שתתרחש עוד שואה, אך 82% סבורים כי ישראל נתונה תחת איום של השמדה. רוב בני הנוער, מעידים כי יש להם מודעות לתופעות אנטישמיות ברחבי העולם, וכ-70% מהם מאמינים כי ישראל צריכה להתערב בכל מקרה של אנטישמיות, עם זאת 80% מבני הנוער מעולם לא נתקלו אישית באנטישמיות.

שני שלישים מהנשאלים העידו על כוונתם להשתתף במסע לפולין, אך בפועל נוסעים פחות מ- 10%. יותר מ- 70% מהמשתתפים במסעות אמרו שהמסע חיזק את קשריהם עם העם היהודי. כמו כן, 70% מבני הנוער העידו שבדיחות בנושא שואה מפריעות להם במידה מסוימת.

קשה להעריך את מקרי האנטישמיות

פרופ' דינה פורת, ראש המכון לחקר השואה באוניברסיטת תל אביב, טענה היום, כי גם הכחשת שואה מוגדרת בעיני חוקרי המכון כאירוע אנטישמי, שכן כשאדם טוען שהעם היהודי "המציא" את סיפור השואה, הוא אומר באותה נשימה כי "משהו לא בסדר אתנו, משום שהמצאנו כביכול סיפור שלא קרה. כלומר העם היהודי נתפס בעיני מכחיש השואה כשקרן, מניפולטיבי וסחטן, ועל כן זהו אירוע אנטישמי לכל דבר".

בנוסף, טענה פורת כי קשה מאוד להעריך את מקרי האנטישמיות בעולם, מאחר שעוד אין הבנה מעמיקה ומדויקת על התפרסות המקרים. לדבריה, לעתים אף קשה להגדיר האם פגיעה ביהודים ברחבי העולם נעשית משום שהם יהודים או משום שנקלעו למקום.

הליגה נגד ההשמצה (Anti-Defamation League) נוסדה עוד בטרם השואה, בשנת 1913, וכיום היא פעילה במיוחד נגד אנטישמיות, גזענות ושנאת ישראל. היא נחשבת לתומכת גדולה בישראל, והתגייסה להגנתה בזירה ההסברתית בעקבות אינתיפאדת אל אקצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully