וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6.5 שנות מאסר לשוטר מג"ב שהרג פלסטיני

נתיב נחמני

28.4.2008 / 16:16

6 וחצי שנות מאסר בלבד נגזרו על ינאי לאזלה, שהורשע בהריגת תושב חברון. בנוסף הוא וחבריו חטפו פלסטינים, היכו ושדדו אותם

שש וחצי שנות מאסר בפועל נגזרו היום בבית המשפט המחוזי בירושלים על ינאי לאזלה, שוטר מג"ב שהורשע בהריגתו של צעיר פלסטיני תושב חברון. יחד עם שלושה שוטרים נוספים, העלה לאזלה פלסטינים אל הג'יפ שלהם והורה להם לקפוץ ממנו תוך כדי נסיעה. אחד מהם נחבל בראשו ומת.

מכתב האישום שהוגש נגדו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים עולה, כי העבירות בוצעו ביום האחרון להעברת הבסיס שלהם מהר מנוח לתרקומיה. "השוטרים החליטו לנצל את יום הפעילות האחרון בבסיס להתעללות והתעמרות בתושבי חברון", כתבה השופטת אורית אפעל-גבאי. הם לקחו את הג'יפ שייעודו היה חלוקת מזון למוצבים ונכנסו פעמיים לחברון על מנת לאתר קורבנות למימוש המזימה.

בנוסף לדחיפת הפלסטינים מהג'יפ, חטפו ארבעת השוטרים תושבים מקומיים נוספים, והכו אותם קשות באמצעות כתות הרובים שלהם וגנבו את רכושם. ארבעת השוטרים פעלו להעלמת הראיות נגדם ואף תיאמו בינהם גרסאות. מגזר הדין עולה כי הארבעה תיעדו את מעלליהם במצלמת וידאו, אך לאחר שזרקו את הצעיר מהג'יפ הם השמידו את הקלטת ואף פתחו בנסיעה ארוכה כדי שהרכב בו נסעו ייצבור קילומטרים במד המרחק, כך יוכלו לספר שנסעו לחלק מזון לחיילים.

בין יתר העבירות, הורשע לאזלה בהריגה, בחטיפה לשם חבלה, שוד, שימוש לרעה בכח המשרה, השמדת ראיות והטרדת עד בנסיבות מחמירות. בנוסף לעונש המאסר נגזרו עליו גם שבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully