וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אולמרט הסכים לסגת מהגולן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.4.2008 / 8:25

סוכנות ידיעות סורית מדווחת כי רה"מ העביר מסר לאסד באמצעות ר"מ טורקיה לפיו, הוא מוכן לנסיגה מלאה מהגולן תמורת שלום

סוכנות הידיעות הסורית "שאם-פרס" מדווחת מפי מקורות דיפלומטים, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר מסר לנשיא סוריה בשאר אסד באמצעות ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, לפיו הוא מוכן לנסיגה מלאה מהגולן תמורת שלום עם סוריה. סוכנות הידיעות נחשבת לאתר עצמאי המזוהה עם המשטר הסורי. במקביל, רשת הטלוויזיה הסורית "א-דוניא" דיווחה אתמול דיווח זהה לחלוטין. סוכנות הידיעות המצרית דיווחה כי ארדואן צפוי להגיע לדמשק ביום שבת.

בתוך כך, העיתון הכוויתי "א-ראי" מדווח הבוקר מפי מקורות דיפלומטיים מערביים, כי אולמרט העביר לאסד מסרים בימים האחרונים דרך גורם "ידידותי" בהם הבהיר לו שישראל מתנגדת להפלת המשטר הסורי, וכי היא דבקה בזכות הווטו שיש לה נגד החלטה עתידית של ארצות הברית לבצע פעולה צבאית שמטרתה הפלת המשטר הנוכחי בסוריה.

המקורות ציינו כי ממשלת ישראל מתעקשת על מספר תנאי פתיחה למשא ומתן על הגולן, ביניהם להפסיק לחמש את חיזבאללה ולתת לו הקלות, להפסיק לארח את ראשי חמאס בדמשק ולקטוע את הציר האסטרטגי בין דמשק לטהרן.

בזמן האחרון מתרבים הדיווחים על מגעים בין ישראל לסוריה המתקיימים בתיווך טורקי. ביום ראשון אמר הנשיא הסורי כי ארצו מעוניינת בשלום. "סוריה מביעה בכל הזדמנות את נכונותה לכונן שלום צודק וכולל בהתאם להחלטות האו"ם. באשר למאמצים שמשקיעים חוגים מסוימים לתווך בין ישראל לסוריה, הרי שהם קיימים, אם כי הם אינם חדשים. דיברנו עליהם כבר בעבר".

אסד חזר על התנגדותו למשא ומתן חשאי עם ישראל ומסר כי "נקודת המוצא הסורית היא לדחות כל מגעים חשאיים עם ישראל, יהיו אשר יהיו". במקביל, אתמול אמרה השרה הסורית בות'ינה שעבאן כי טורקיה היא המתווכת בין ישראל לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully