וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: צלם רויטרס נהרג מחיצי מתכת של פגז

17.4.2008 / 11:32

צילום הרנטגן של גופת פאדל שנאעה שנערך בבית החולים "שיפה" שבעזה, הראה רסיסי מתכת שחדרו לחזה ולרגלי הצלם בן ה-23

מבדיקה רפואית עולה כי חיצי מתכת מפגז של טנק ישראלי שהתפוצץ באוויר גרמו למותו של צלם סוכנות הידיעות "רויטרס" פאדל שנאעה אתמול (רביעי) בעזה. לדברי הרופאים, צילום הרנטגן של הגופה שנערך בבית החולים "שיפה" שבעזה, הראה רסיסי מתכת שחדרו לחזה ולרגלי הצלם בן ה-23. ד"ר יונס רמאדן אוודאללה, אחד מהרופאים שבדקו את גופת שנאעה, אמר כי הצלם סבל מחתכים מרובים עקב חדירת קליעים רבים, כמה מהם חדרו לצווארו ולכתפיו וגרמו לנזק בעמוד השדרה.

חיצי המתכת, שאורכם 3 ס"מ, נמצאו גם בשחפ"צ שהגן על גופו של שנאעה, ובמכוניתו המשוריינת שנשאה עליה סימני זיהוי ברורים, כגון הכיתוב "עיתונות" ו"טלוויזיה".

שנאעה נהרג בפיצוץ שאירע לאחר שיצא ממכוניתו, כנראה כדי לצלם את כוחות צה"ל שהיו במרחק של כמה מאות מטרים ממנו. וואפה אבו מיזייד, טכנאי הקול שהתלווה אליו נפצע וטופל בבית חולים בעזה. בסרט הצילום שהיה במצלמתו של שאנה נראה טנק ישראלי יורה במרחק של כמה מאות מטרים מהמקום. שתי שניות לאחר שעלה אבק מהירייה בקנה התותח הראשי, נפסק הצילום - ככל הנראה ברגע שבו שאנה נפגע.

"ממצאי הבדיקה הרפואית מדגישים את החשיבות של חקירה בלתי משוחדת ומהירה של צה"ל ושל ממשלת ישראל", אמר דיוויד שלזינגר, העורך הראשי של סוכנות הידיעות. "סימני הזיהוי על מכוניתו של שנאעה הצביעו בבירור על כך שהוא עיתונאי מקצועי המבצע את עבודתו. על הצבא ועלינו לעבוד יחדיו כדי להבין מדוע קרתה הטרגדיה הזו ולנסות ולמנוע מתקריות דומות להתרחש בעתיד", הוסיף.

מאות בני אדם, מרביתם עיתונאים מקומיים, הגיעו הבוקר להלווייתו של שנאעה. גופתו נעטפה בדגל הפלסטיני ומצלמתו ההרוסה ושחפ"צו נישאו לצד הגופה על גבי אלונקה נפרדת.

צה"ל הביע את צערו על התקרית ואמר כי מותו של שנאעה מדגיש את העובדה שנוכחות התקשורת, צלמים ואנשים אחרים באזורי מלחמה היא מסוכנת ביותר ומהווה איום על חייהם. לפי הערכות, תשעה עיתונאים נהרגו בגדה וברצועת עזה מאז 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully