וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ואל ג’זירה ידונו בשיתוף פעולה

ספי קרופסקי

15.4.2008 / 8:05

סוף החרם: השרה לבני נפגשה בקטאר עם בכירים ברשת הטלוויזיה הערבית וסיכמה לפתוח איתם בדיאלוג על אופן הסיקור של ישראל

שרת החוץ ציפי לבני נועדה אמש (שני) בקטאר עם חברי הנהלת ערוץ החדשות "אל-ג'זירה", במטרה לדון בסיקור התחנה כלפי ישראל. כמו כן, דנו בפגישה באפשרות לחידוש שיתוף הפעולה, זאת לאחר שבמשרד החוץ איימו לא מזמן להחרים את התחנה הערבית בטענה כי הסיקור בישראל וברשות הפלסטינית מוטה לרעת ישראל ואיננו אובייקטיבי. דיאלוג מקצועי בין נציגי הערוץ לבין אנשי משרד החוץ יתחדש לאחר החגים.

סגן שרת החוץ מגלי והבה שלח לפני כחודש מכתב זועם למשרדי התחנה, ובו הודעה על החרם. בירושלים הלינו על הסיקור המוטה והתכנים האנטי ישראלים שמציגה הרשת לטענתם, שלמרות זאת זוכה לשיתוף פעולה מלא מגורמי ההסברה בישראל. "יש במשרד החוץ ביקורת קשה מאוד על הרשת, שלדעתנו הפרה כל סטנדרט עיתונאי ואת כל כללי האתיקה האפשריים", אמר גורם בירושלים.

מוקדם יותר, נאמה לבני מול משתתפי "פורום דוחא לדמוקרטיה" בקטאר, והבהירה כי המשימה החשובה של המזרח התיכון היא המלחמה נגד ציר המדינות הקיצוניות בהובלת אירן. "האתגר הגדול של האזור הוא העימות בין המתונים לקיצוניים בו. ואנחנו, המתונים – כולנו משתייכים לאותו מחנה שמאויים על ידי הגורמים הקיצוניים באזור", הדגישה השרה בביקורה הראשון בנסיכות הפרסית.

לבני נחתה ביום ראשון בדוחא בירת קטאר, לביקור ראשון מסוגו ונועדה עם האמיר חאמיד בן-חליפה, עמו תערוך פגישת עבודה נוספת היום. כמו כן נפגשה לבני עם עמיתה מעומן, יוסוף בן עלאווי. זו הפגישה הפומבית הראשונה בין השניים. לאחר מכן נפגשה לבני גם עם עמיתה הקטארי, חאמד בן ג'אסם, ועם ראש ממשלת טורקיה רג'ב טייפ ארדואן. שרת החוץ ועוזריה יחזרו היום לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully