וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתון מפתיע: ירידה באלימות נגד ילדים

נתיב נחמני

7.4.2008 / 15:57

למרות כותרות הימים האחרונים, מנתוני המשטרה עולה כי השנה נרשמה דווקא ירידה של 15% במקרי אלימות כלפי ילדים בתוך המשפחה. עם זאת, המקרים קשים מבעבר

למרות חשיפת מספר מקרי ההתעללות קשים של הורים בילדיהם בתקופה האחרונה, במשטרת ישראל מציגים נתונים המלמדים כי השנה דווקא חלה ירידה במספר מקרי האלימות במשפחה. מדיון בנושא שערך היום (שני) מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן התברר, כי השנה חלה ירידה של יותר מעשרה אחוזים במקרי האלימות בתוך המשפחה.

מנתוני המשטרה עולה כי חלה ירידה של 15% בסך מקרי התקיפה וכי מתחילת השנה נפתחו 475 תיקים, לעומת 559 בתקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת, במספר עבירות המין בתוך המשפחה חלה עלייה מדאיגה של כ-13%. השנה נפתחו 123 תיקי עבירות מין במשפחה, לעומת 109 בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

מפקדי מחוזות המשטרה הציגו בפני המפכ"ל את נתוני האלימות ואת מצב החקירות בנוגע למקרים שנחשפו לאחרונה בדיון שכינס. "המשטרה תיזום חקירות באירועים של התעללות בחסרי ישע, והטיפול יהיה מערכתי, נחוש ובחומרה הראויה למיצוי החקירות המתנהלות", אמר המפכ"ל והורה לשוטרים לתת עדיפות לחקירות הקשורות בהתעללות בחסרי ישע ולפעול למיצוי הדין עם החשודים.

התופעה קיימת שנים

"התופעה הייתה קיימת לצידנו במשך שנים, אך הסובלנות החברתית אליה הולכת ויורדת", אמר לוואלה! חדשות פרופסור גיורא רהב מהחוג לסוציולוגיה ועבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. לדבריו, התופעה מכה גלים לאחרונה בשל העובדה שהחברה הישראלית הולכת ונפתחת, "אמנם יש בינינו סקטורים שעדיין מעדיפים להיסגר, אבל הם לא כל כך מצליחים", אמר.

"אני יכול לקבל את הטענה שהמעשים נעשו לשם חינוך", אמר פרופסור רהב, כשהוא משווה את המקרים שנחשפו לאחרונה למקרים שאירעו בשנים עברו, בייחוד במגזר החרדי, אך כמובן הדגיש שהם אינם מקובלים עליו. לדבריו, הורה שמשתמש באלימות לחינוך ילדיו מעלה את הסבירות כי ילדיו יפעלו באותה השיטה בעתיד כלפי ילדיהם.

גורם במשטרה אמר כי למרות הירידה באלימות כלפי ילדים בתוך המשפחה, העולה מנתוני המשטרה, אין ספק כי חומרת המקרים שנחשפו לאחרונה מהווה סוג של תקדים וכי חומרתם קשה מבעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully