וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס: נחשפה כת המאפשרת נישואי קטינות

טלי גולדשטין

6.4.2008 / 10:30

ההחלטה על הפשיטה במתחם המבודד התקבלה על רקע תלונה כי במקום נערכים נישואין בלתי חוקיים בין חברי הכת לנערות קטינות

183 ילדים ונשים פונו אתמול (שבת) מהחווה הפוליגמית בה מתגוררים חברי הכת המורמונית. רשויות טקסס פשטו השבוע על המתחם לאחר שקיבלו מידע כי נערכים במקום טקסי נישואין בלתי חוקיים בין גברים מבוגרים ונערות קטינות.

לפי דיווח דוברת שירותי הרווחה של טקסס מרלי מייסנר, 137 ילדים ו-47 נשים פונו מהחווה, אך סירבה להעיד האם הפינוי היה רצוני או בכוח. 18 מהמפונים הועברו לחסות המדינה. החוקרים עדיין מחפשים אחר הנערה שתלונתה הציתה את הפשיטה מלכתחילה.

The Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter-day Saints הוא פלג שניתק מהכת המורמונית הרשמית לאחר שזו הוקיעה לפני כמאה את הפוליגמיה. בנובמבר, מנהיג הפלג הקיצוני וורן ג'פס עמד למשפט במדינת ביוטה לאחר שהואשם בכך שכפה על נערה בת 14 להינשא לבן דודה בן ה-19. על ג'פס נגזר עונש מאסר של 10 שנים. כיום, מרצה ג'פס את עונשו בבית כלא באריזונה.

מייסנר הקשתה לומר מה עומד בפני אותם מפונים מהחווה. לדבריה, המצב "משתנה משעה לשעה". לפי דיווחים של כלי התקשורת המקומיים, מקלטים זמניים הוקמו בכנסיות ובמוסדות ממשלה על מנת לאכלס את המפונים.

פוליגמיה אסורה על פי החוק בארצות הברית. בכת המורמונית המדוברת הצליחו לעקוף את החוק על ידי כך שהגברים, בדרך כלל, מתחתנים עם אישה אחת באופן רשמי בעוד שאר הנשים מכונות "נשים רוחניות". בעיני החוק הם נשואים לאישה אחת ולפיכך זכאים להטבות ולסיוע ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully