וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מורשעי ש"ס

ספי קרופסקי

1.4.2008 / 11:53

בש"ס התעוררו הבוקר לקול מנגינה מוכרת: שוב אחד מחבריה הורשע והחזיר עטרה ליושנה.שלמה בניזרי ממש, אבל ממש, לא לבד

חבר הכנסת שלמה בניזרי, שהורשע הבוקר בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, מצטרף לרשימה לא מכובדת של שליחי ציבור מטעם תנועת ש"ס, שנמצאו אשמים בעבירות שונות על ידי בית המשפט הישראלי. הרשימה הלא מחמיאה שלפניכם ממצבת את המפלגה שהעלתה על נס את הדגל החברתי והדאגה לחלשים, כמושחתת ביותר בתולדות מדינת ישראל. ואלה שמות.

שלמה בניזרי

המצטרף הטרי ביותר לבורסת השמות של ש"ס. על פי כתב האישום, קיבל בניזרי מאות אלפי שקלים מהקבלן משה סלע, בתקופת כהונתו כשר הרווחה בתמורה להעברת מידע פנימי מדיונים במשרד הפנים, והשפעה על החלטות שירות התעסוקה בנוגע להקצאת מכסות לעובדים זרים. אתמול אמר בניזרי כי הוא "אינו מוטרד, וכי "אני תמיד אופטימי. אפילו ברע אני רואה את הטוב". האמנם?

אריה דרעי

סיפור ההרשעה שהדהד יותר מכל היה של המנהיג הצעיר, שעלה במהרה לגדולה. בתחילת שנות ה-90, בזמן שהמפלגות הדתיות, וש"ס בתוכן משכו בחוטי הפוליטיקה עד פיצוצו של "התרגיל המסריח", נחשף כי ראש התנועה, דרעי, נחשד בפלילים. נגד דרעי, שכיהן כשר הפנים, גובשו שני תיקים: האחד בחשד כי קיבל שוחד בסכום של 150 אלף דולר שבו השתמש לקניית דירות בירושלים, והשני בחשד כי העביר כספים ממשרד הפנים לגופים חרדיים שהקימה ש"ס, תוך ניגוד עניינים והפרת נהלים.

דרעי טען אז כי בהעברת הכספים מילא חובתו כאיש ציבור. דרעי הורשע ונכנס לרצות את עונשו בכלא "מעשיהו" בשנת 2000, תוך מחאה ציבורית גואה של אוהדיו, שהקימו מול בית הכלא מאחז מאולתר בשם "שאגת אריה". ב-2002 שוחרר דרעי מהכלא, שנתיים מוקדם ממה שנגזר עליו, וכיום אינו מעורב באופן ישיר בעשייה פוליטית.

רפאל פנחסי

אחד ממייסדי ש"ס ושר התקשורת לשעבר הורשע בשנת 1997 בגין העברת כספים שלא כדין בית המשפט גזר עליו 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס. כתב האישום הוגש בזמן היותו שר וגזר הדין נפסק בזמן כהונתו כחבר כנסת וכיושב ראש ועדת הכנסת, אך פנחסי המשיך לכהן בתפקידים אלו ולא פרש. כיום מכהן פנחסי כמזכיר מועצת החכמים של ש"ס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יאיר לוי

אחד מאבותיו של מערכת החינוך של התנועה, "מעין החינוך התורני", שעקבות קשריו אליה הורשע בפלילים. במהלך כהונתו כחבר כנסת הואשם לוי בזיופים והוצאות כספים במרמה ונידון ל-5 שנות מאסר. במהלך חקירותיו, טען כי מעולם לא לקח לעצמו אלא נתן לנזקקים. לאחר ניסיון כושל לסכם על עסקת טיעון, נשלח לוי לכלא, ממנו השתחרר בשנת 1996. לוי מעולם לא חזר לפעילות פוליטית.

יאיר פרץ

חבר הכנסת פרץ נודע כמי ששינה במקצת את דפוסי דף ההרשעות של התנועה. אם בהרשעות הקודמות תירצו חברי הכנסת את פעילותם ברצון לסייע לחלשים ולנדכאים, לפרץ לא היה מוצא דומה. בשנת 2006 הורשע פרץ בקבלת דבר במרמה, עקב קבלת תואר אקדמי מזויף מטעם שלוחת אוניברסיטת "ברלינגטון" בישראל. למרבה המבוכה, נתפס פרץ לאחר שהגיש את העבודה בלשון נקבה - הכינה אותה רחל גנדלמן, שעבודותיה המעולות הושארו בספריית האוניברסיטה כדוגמה לסטודנטים. אחרי הרשעה זו התפטר מהכנסת, אולם היה שוב מועמד ברשימת ש"ס לכנסת ה-17 במקום ה-14 שהתברר לבסוף כלא ריאלי.

עופר חוגי

מחליפו של פרץ ברשימת הסיעה לכנסת, עופר חוגי, נאלץ ללכת בדרכו של קודמו ולסיים קריירה פוליטית מצומקת ודלה. זמן קצר לאחר כניסתו לכנסת, הורשע חוגי בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, ובניסיון לקבל דבר במרמה, בעת שכיהן כמנכ"ל מוסדות "אור החיים". על חוגי נגזרו שנתיים מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully