וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאז דו"ח המאחזים לא השתנה דבר"

ספי קרופסקי

30.3.2008 / 19:06

בכנס של שלום עכשיו הוצגו נתוני הבנייה בהתנחלויות מאז אנאפוליס. כ-500 מבנים חדשים נבנים ו-184 קרוואנים הוצבו בהתנחלויות

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

עו"ד טליה ששון שהגישה בשנת 2005 דו"ח בנושא המאחזים הבלתי חוקיים לראש הממשלה דאז אריאל שרון, נאמה היום (ראשון) בכנס משותף של שלום עכשיו וחברי יוזמת ג'נבה. לדבריה, "המדינה לא עושה את מה שהיא אמורה לעשות בנושא המאחזים ואינה מתייחסת לדו"ח שהוכן לפי בקשתו של שרון בעצמו". ששון הוסיפה, כי לישראל יש מחויבות בינלאומית לפינוי המאחזים ומחויבות לא להרחיב ההתנחלויות.

"קיימת סכנה ממשית לישראל כמדינה דמוקרטית. בששת השנים האחרונות מאז שכתבתי את הדו"ח, דבר לא השתנה ואף התרחבו ההתנחלויות ונוספו מאחזים חדשים", אמרה ששון. היא הוסיפה, כי מאז שהוגש הדו"ח התקיימו שלוש ועדות שרים שהיו אמרות לטפל בישומו, אך שום דבר לא נעשה. לדבריה, "ככל שיהיו יותר מתנחלים פינויים יהיה מסובך יותר. למה לא למנוע זאת עכשיו".

בכנס שנשא את השם "אתגר ההתנחלויות", שהתקיים בבית אריאלה בתל אביב, הוצגו חלק מנתוני דו"ח שיתפרסם מחר והוכן על ידי שלום עכשיו. עיקרו של הדו"ח הוא בדיקת מצב המאחזים וההתנחלויות מאז ועידת אנאפוליס בנובמבר 2007.

לפי הדו"ח, כ-500 מבנים נמצאים כיום בבנייה בהתנחלויות. כמו כן, הוקמו מאז אנאפוליס 184 קראוונים חדשים בהתנחלויות וכ-16 מבני קבע במאחזים שונים. במזרח ירושלים, טוענים בשלום עכשיו, נמשכת הבנייה בהר חומה ובתלפיות ואף והונחו תכניות לבנייה בשכונת נווה יעקב וגבעת המטוס. זאת בנוסף לבנייה בגבעת זאת ופסגת זאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully