וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה התקפלה: הסדר טיעון עם "ארגון פשע"

נתיב נחמני

19.3.2008 / 16:02

הפרקליטות חתמה על עסקה טיעון עם אבי רוחן ו-14 מאנשיו שנחשדו בתחילה כי היו חברים בארגון פשיעה שהפעיל רשת הימורים

ההר הוליד עכבר: הפרקליטות חתמה היום (רביעי) על עסקת טיעון עם עורכי דינם של אבי רוחן ו-14 מאנשיו, שהואשמו בהיותם חלק מארגון פשיעה רחב היקף וארוך ידיים, שפעל בארץ בחו"ל בתחום הסחיטה וההימורים. כשנחשפה הפרשה, המשטרה צהלה והפרקליטות יצאה בהצהרות על הדג השמן שנתפס ברשת. היום, לאחר הצגת הסדר הטיעון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מובן - הדג שנתפס בקרוב ישוחרר.

בכתב האישום המקורי, שהוגש לבית המשפט לפני כשנה, הואשמו רוחן וחבורתו בניהול ארגון פשיעה. בכתב האישום נכללו עשרות סעיפים בהם, ניהול בתי הימורים והונאת המהמרים בהם, סחיטה באיומים, הלבנת הון ואף מתן שוחד לשוטר. היום, לאחר העסקה, הוסרו שני הסעיפים העיקריים שהיו שולחים את החבורה לכלא לזמן רב. הסעיפים שהוסרו נוגעים לעבירות על חוק ארגון הפשיעה וחוק הלבנת ההון ואיתם ירדה גם האופציה למאסר ארוך טווח.

אחד מסעיפי האישום שנותרו יצר מבוכה גדולה במשטרה. לפי כתב האישום דוד חקק, שהיה חבר בארגון וכלפיו אף נטען כי היה זה שיזם, הפעיל את תחום ההימורים ואת שיטת רמיית המהמרים, הכיר שוטר ממשטרת רעננה בשם משה סולומונוביץ'.

בכתב האישום נטען כי חקק, שארגן טיסות מהמרים לחו"ל, סידר טיסת תענוגות והימורים לשוטר ולאשתו בבולגריה. הפרקליטות גם טוענת כי שבוע לאחר מכן, סולומונוביץ' כבר היה בכיס של החבורה.

תמורת מקדמה של 5,000 דולר בנוסף לקצבה חודשית, הסכים השוטר להתריע בפני החבורה מפני פשיטות המשטרה על עסקיהם. עם זאת, סולומונוביץ' כשל בתפקידו כמגן החבורה, וחצי שנה לאחר "העסקתו", פשטה המשטרה על עסק ההימורים שהפעילו ברעננה וסגרה אותו.

העד שהפליל את כולם

זמן מסויים לאחר סגירת העסק ברעננה חקק נעצר. בחקירתו הטיחו בפניו השוטרים ראיות שהיו להם נגדו, הוא נשבר, הפך לעד מדינה והפליל את שאר החבורה. מאז הפיכתו של חקק לעד מדינה, מיקומו אמור היה להישמר בסוד. אך מחוץ לבית ברמת אפעל בו שהה, נמצא טיל לאו מוסתר בקטנוע. לאחר מציאת הטיל, מקום מגוריו כנראה שונה.

עם עדותו המרכזית של חקק הלכה המדינה למשפט לפני כשנה. 84 עדי תביעה, 36 סעיפים, 17 אישומים ו-15 נאשמים לאחר מכן, בחרה הפרקליטות לפנות להסדר טיעון. במסגרת ההסדר הוסכם כי על רוחן, שנחשב למנהיג החבורה והמיוצג על ידי עורכי הדין ירום הלוי ואמיר אוחנה, יוטלו 38 חודשי מאסר. וכך, בניכוי התנהגות טובה והשנה בה הוא שוהה במעצר מתחילת המשפט, הוא צפוי לשוב לביותו בתוך שנה.

על צ'יקו בית עדה, שלומי באסה, דותן שוקרון ואברהם גולדנברג, נאשמים מרכזיים גם הם, יוטלו עונשי מאסר גם כן. על כל השאר הוצע במסגרת ההסדר להטיל עבודות שירות, מאסר על תנאי ותשלום קנסות. הרכב שופטי המחוזי בראשות השופט שוהם, הדן בתיק, החבורה אינו מחוייב לקבל את ההסדר, אך לפי הערכות הצדדים, סביר להניח כי כך יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully