וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה חדש: אסור להעסיק ערבים

בעקבות הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים, קובע הרב דב ליאור כי העסקת ערבים בישראל היא בגדר "סכנת נפשות"

הרב דב ליאור, רבה של חברון וקריית ארבע, יפרסם בסוף השבוע פסק הלכה חדש, לפיו אין להעסיק ערבים בישראל, גם אם מדובר באזרחים ישראלים. לדבריו, העסקתם היא בגדר "סכנת נפשות", כפי שניתן היה לראות בפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים, והיא אסורה לא רק בישיבות, "אלא גם במפעלים, בבתי מלון ובכל מקום". בנוסף, קובע ליאור, כי אין להשכיר דירות לערבים.

בראיון שהעניק לעלון "ארץ ישראל שלנו", שמופץ בבתי כנסת שונים, הצדיק ליאור את החלטת ישיבת מרכז הרב שלא לקבל את ראש הממשלה אהוד אולמרט לביקור תנחומים לאחר הפיגוע. "איך אפשר לקבל אדם שפועל נגד תורתנו הקדושה וממשיך להוביל את עם ישראל לסכנות גדולות?", תהה ליאור. לטענתו, "עד לרגע זה אולמרט לא הביע חרטה על מה שפעל וביצע נגד עם ישראל".

עוד אמר ליאור בראיון, כי מותר לירות על ריכוזי אוכלוסייה פלסטיניים ולפגוע בחפים מפשע. "אין מושג בהלכה היהודית של התחשבות בחפים מפשע תוך כדי לחימה", ציין ליאור. "אנו פועלים כהתגוננות ולכן אין כאן שום שאלה", סיכם.

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) אמר בתגובה לדברים, כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לחקור את הרב ליאור בחשד להסתה לגזענות. לדבריו, "הדברים של הרב ליאור כפי שצוטטו הם חמורים, שכן הם פוסלים את כל הציבור הערבי באופן גורף ומחזקים מגמות גזעניות בחברה הישראלית". חנין הוסיף, כי "המגמה הזו מסוכנת לעתידה של החברה הישראלית, ובסופו של דבר היא תפגע לא רק בציבור הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully