וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תגביר הכוננות סביב ג'בל מוכבר

פנחס וולף

17.3.2008 / 0:33

4 פעילי ימין ושוטר נפצעו קל אתמול בניסיונות המשטרה למנוע מפעילי ימין להגיע לכפר ולהרוס את בית המחבל. 22 מפגינים נעצרו

מערכת וואלה!

(צילום: נטע גרנות, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

מפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו החליט להמשיך ולתגבר את כוחות המשטרה סביב ג'בל מוכבר, כדי למנוע עימותים בין פעילי ימין לתושבי המקום. בנוסף, החליט להמשיך ולהידבר עם תושבי הכפר. מפקד מרחב מוריה, ניצב משנה אמנון אלקלעי, צוטט בקול ישראל כשאמר כי "המשטרה הופתעה מעצמת ההתפרעות של פעילי הימין".

ארבעה פעילי ימין נפצעו אתמול (ראשון) באורח קל בעימותים בין שוטרים למפגינים בירושלים. המפגינים ניסו לעשות את דרכם לשכונת ג'בל מוכבר במזרח העיר במטרה להרוס את ביתו של מבצע הפיגוע בישיבת מרכז הרב. בעימותים נפצע גם שוטר בידו באורח קל. לדברי חובש מד"א שהיה במקום וטיפל בפצועים, אחד מהם היה חסר הכרה. 22 פעילי ימין נעצרו במהלך ההפגנה, ברשותו של אחד מהם נמצאה סכין. המשטרה הכריזה על ההפגנה כבלתי חוקית.

הפצועים הם חלק ממאות פעילי ימין שצעדו מטיילת ארמון הנציב בירושלים לכיוון שכונת ג'בל מוכבר, בה מתגוררת משפחת המחבל שביצע את פיגוע הירי בישיבת מרכז הרב לפני למעלה משבוע. הפעילים מתעמתים עם המשטרה, שנערכה בכניסה לשכונה בכוחות גדולים ופרסה במקום גדרות לעצירת המפגינים.

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר לוואלה! חדשות, כי האחריות על מה שקרה בג'אבל מוכבר היא על ממשלת ישראל ועל משטרת ירושלים". הן אלו שאפשרו שדגלי חמאס וחיזבאללה יונפו בכפרו ולכן שלא יתפלאו שיהיו מי שיעשו את העבודה במקומן. לדבריו, "הממשלה צריכה להבין שדם יהודי לא יהיה הפקר".

פעילי הימין ניסו לפרוץ את החסמים שהציבה המשטרה והשוטרים מנעו מהם בכוח להגיע לשכונה. המפגינים נושאים שלטים שעליהם נכתב: "אויבים לא מפרנסים", "לגרש את האויב הערבי" ו"ארץ ישראל לעם ישראל". כמו כן, הם קוראים קריאות "מוות לערבים". תושבי השכונה הערבים והמפגינים יידו אבנים ושמשות של כמה רכבים, השייכים לתושבי השכונה, נופצו. כמו כן, מפגינים תושבי ג'אבל מוכבר לא רחוק מהפגנת פעילי הימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully