וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייל "אל על" פוטר כי המריד את חבריו

אביטל שוסהיים

13.3.2008 / 19:25

דיילי הקרקע הפסיקו לגבות תשלום עבור מטען עודף, בשל טענות לאפליה לעומת דיילי האוויר. "אלו עובדים ארעיים שלקחו את הדין לידיים"

דייל קרקע של "אל על" פוטר היום (חמישי) ודייל נוסף הושעה, בטענה שהשניים המרידו את חבריהם להפסקת גביית התשלום מהנוסעים עבור מטען עודף. הדייל שהושעה צפוי לעמוד בפני בירור ביום ראשון.

לטענת דיילי הקרקע, הם סובלים מאפליה מתמשכת מצד "אל על" לעומת דיילי האוויר. "במהלך הקיץ עבדנו נורא קשה", סיפר אחד הדיילים. "לפני כחודשיים החליטה החברה שהיא מתגמלת את דיילי האוויר בבונוס כספי, ואת עובדי התחזוקה בסוף שבוע זוגי. לדיילי הקרקע ולעובדי תחנת ישראל, לעומת זאת, הוחלט שלא נותנים כלום. פנינו להנהלה, שם הבטיחו לטפל בזה, אבל כבר חודשיים מושכים אותנו ולא עושים דבר".

כפעולת תגובה, הוחלט בקרב הדיילים שלא לגבות תשלום מהנוסעים עבור "אובר ווייט" – מטען עודף, ורבים אימצו את ההחלטה, וחילקו את תוספת המשקל בין הנוסעים. הדיילים ציינו כי אין סיכון בטיחותי באי גבייה עבור מטען עודף, מאחר והמשקל האמיתי מוזן במערכת, אך הנוסעים אינם משלמים עבור כולו.

"לא צריכים לקחת את הדין לידיים"

בעקבות פעולת המחאה פחתה באופן משמעותי רמת ההכנסות מהגבייה, הנחשבת לרווחית במיוחד. ההנהלה הבחינה בכך, ביררה את העניין ועל סמך שמועות זימנה שניים מהעובדים בטענה שהם ארגנו את המרד. בעקבות הבירור הושעו שניהם ביום שלישי השבוע, והיום פוטר אחד מהם.

דיילי הקרקע מספרים, כי בנוסף, הוחלט לקיים מסיבת פורים לעובדים, מסיבה שכללה אוכל ושתייה. בעוד עובדי המוקד ודיילי האוויר כובדו בכניסה חינם, דיילי הקרקע חויבו בתשלום של 50 שקלים. אחד העובדים מספר, כי בפעולת מחאה רק 50 מתוך 800 העובדים רכשו כרטיסים.

יוסי לוי, יו"ר ועד העובדים, מסר כי הדיילים המוחים לא פנו לוועד. לדבריו, מדובר בעובדים ארעיים, המועסקים בהסכם עבודה קיבוצי המאפשר את פיטוריהם מכל סיבה שהיא. עוד נמסר כי רק עובד אחד הושעה מתפקידו. "בכל מקרה", הוא אומר, "הם לא היו צריכים לקחת את הדין לידיים".

מ"אל על" נמסר בתגובה, כי החברה אינה עוסקת מעל דפי התקשורת ביחסי העבודה עם העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully