וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "לא ידוע על כוונה לפיגוע נקמה"

פנחס וולף

12.3.2008 / 13:04

הדברים נאמרו בעקבות הפרסום, לפיו רב מ"מרכז הרב" היה מעורב בתכנון פיגוע. הצעת חוק חדשה דורשת למנוע הסתה ע"י סוכני שב"כ

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשטרת ישראל לא מכירים התארגנות של אנשי ימין קיצוני לביצוע פיגוע לאומני - כך אמר היום השר לביטחון הפנים אבי דיכטר לח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל). דיכטר השיב לאורלב, שפנה אליו אמש בבקשה לבדוק את נושא הכתבה שפורסמה בערוץ 1. בכתבה נטען כי אחד מרבני הישיבה תכנן לבצע פיגוע תגובה לאומני. "אין שחר לידיעה, והראיה היא שלא בוצעו מעצרים", אמרו בישיבה.

חברי הכנסת כבר החלו להגיש הצעות חוק בעניין. ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לתיקון חוק השב"כ, כדי למנוע, לדבריו, הסתה לאלימות על ידי סוכני שב"כ. "ארועי העבר מלמדים על הסכנה בהפעלת סוכנים מסיתים", אמר אדלשטיין.

"או מעצר, או התנצלות"

בפנייתו תבע ח"כ אורלב לעצור את החשודים לאלתר, במידה שאכן קיימת התארגנות כזאת. "לא מן הנמנע שיש מי שמנסים להטיל דופי בציונות הדתית בשעה שהיא מתאבלת עם כל עם ישראל על בניה", אמר אורלב. "אם לא יבוצעו מעצרים אלה לאלתר - תהיה זו הוכחה שמדובר בעלילת שווא זדונית ומרושעת. יש רק שתי ברירות: או שהחשודים יעצרו, או שהמדליפים יתנצלו בפני ישיבת מרכז הרב".

הרב הראשי לישראל יונה מצגר ביקר היום בישיבת "מרכז הרב". לדבריו, עניין פיגוע הנקמה ירד מהפרק, אך "יש הרבה דברים חיוביים שאפשר לדבר עליהם". הרב סיפר כי בישיבה התקבלו פניות של קיבוצניקים ואנשים מצדה השני של הקשת הפוליטית, המבקשים להזדהות עם הסבל של הרבנים והתלמידים וללמוד את השקפותיהם.

מרשות השידור נמסר אמש, כי לאורך הכתבה וגם בתכנית "פוליטיקה" ששודרה לאחר מכן הודגש כי ישיבת "מרכז הרב" לא הייתה מעורבת בהתארגנות. "אכן, יש רב אחד מהישיבה שהיה שותף לכך, אולם ראשיה לא יכולים לדעת בהכרח על מעשיו של כל רב בישיבה. מדובר באנשי ימין קיצוני שמתכננים לעשות פיגוע נקמה. במקרה, אחד המפגשים של הקבוצה הזו היו בתוך הישיבה, בעת שהגיעו לניחומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully