וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-1,000 ישראלים ממתינים להשתלת איברים

פנחס וולף

4.3.2008 / 17:49

כך עולה מנתוני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק להסדרת השתלות איברים בישראל

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, שיזם ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל), להסדרת השתלות האיברים. מנתוני הוועדה עולה, כי למעלה מ-1,000 איש ממתינים בישראל להשתלת איברים.

על פי הצעת החוק, אדם שיקבל או שייתן תמורה בעד איבר שנלקח או שהושתל מאדם אחר שאינו קרובו מדרגה ראשונה, יהיה צפוי לעונש של שלוש שנות מאסר או לקנס של 202 אלף שקל. ברשימת הנענשים נמצאים גם המתווכים בסחר האיברים והרופאים המשתילים.

עוד נקבע, כי החל ממאי 2008, התמורה היחידה שתותר עבור תרומת איברים תהיה איבר תמורת איבר, החזר הוצאות לתורם ומימון הוצאות קבורה והטסת גופת המת שאיבריו נתרמו. בעקבות הצעת משרד הבריאות, המדינה תשלם 18 אלף שקל לתורם בשל ההפסד הכספי הנובע מנטילת האיבר מגופם. המדינה גם תעניק לתורם החזר על הוצאות ביטוח רפואי, ביטוח מפני פגיעה בכושר העבודה, ביטוח חיים, החזר על הוצאות פסיכולוגיות והחזר הוצאות חופשת החלמה.

יש גם בירוקרטיה

הצעת החוק קובעת כי בכל מרכז רפואי העוסק בהשתלות, תפעל ועדת הערכה שתבדוק את כשירות התורמים מבחינה פיזית ונפשית. במידה שהוועדה תאשר את התרומה, החלטתה תועבר למנכ"ל משרד הבריאות. רק לאחר אישורו, מנהל מרכז ההשתלות ייתן אישור למרכז רפואי מורשה לבצע את תרומת האיבר. לטענת הוועדה, הבירוקרטיה נועדה לצמצם תופעות של מכירת איברים מאנשים במצוקה.

"נוסח החוק כפי שהתקבל היום הוא שביל הזהב בין הצורך לעודד תרומת אברים להכרח להימנע מסחר באברים", הסביר אלדד. "החוק נאבק בתופעה הפסולה של סחר באברים ומאידך יוצר מעטפת הגנה ביטוחית בחייו, ומעודד תרומת אברים לאחר המוות. הנוסח שאושר בוועדה הוא גם ניצחון על הקואליציה שהייתה מוכנה להשתמש בחוק הזה לצרכי המו"מ הקואליציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully