וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות פקיעין: מסקנות נגד בכירי המשטרה

נתיב נחמני ופנחס וולף

21.2.2008 / 18:01

למרות הביקורת הקשה שהטיחה ועדת הבדיקה, המפכ"ל הסתפק רק בהערה פיקודית למפקד המחוז. המפכ"ל: "לא עמדנו בציפיות הציבור"

פער בהבנת המשימה, שוטרים ללא מענה, והתנהלות לוקה בחסר הן רק חלק ממסקנות ועדת הבדיקה המשטרתית לאירועי פקיעין. הוועדה פרסמה היום (חמישי) את מסקנותיה כלפי 12 שוטרים, שהיו מעורבים באירועים. את עיקר הביקורת ספג מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, עליו כתבה הוועדה כי הוא "לקה בהיבטים השונים של מילוי תפקידו". עם זאת, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, החליט להסתפק רק בהערה פיקודית לניצב קורן.

הוועדה החמירה גם עם מפקד מרחב גליל בזמן האירועים, תנ"צ ניר מריאש, וקבעה כי הוא "אחראי לכשלים מהותיים הן בשלב ההכנות למבצע והן במהלכו". הוועדה המליצה להרחיק את מריאש מתפקידים פיקודיים למשך שנתיים.

"הכניסה לפקיעין הייתה מחויבת המציאות"

לצד הביקורת הקשה, הוועדה ציינה לשבח גם חלק מהשוטרים המעורבים בפרשה. הוועדה קבעה כי רפ"ק מוחמד דיב ורב סרן ענאן עבאס יקבלו תעודות הוקרה ממפכ"ל המשטרה, על כך שהגנו על חייה של שוטרת, שנלקלחה כבת ערובה במהלך המהומות. עוד קבעה הוועדה כי הכניסה לכפר הייתה "מחויבת המציאות", וקבעה כי תושבי הכפר נושאים באחריות לאלימות במקום.

"בשלבים שונים של ההכנות למבצע ובמהלכו התגלו ליקויים שהביאו לכך שהמבצע לא השיג את מטרותיו ותוצאותיו היו קשות", אמר המפכ"ל בתגובה למסקנות הוועדה, "כמפקח הכללי של משטרת ישראל, אני נושא באחריות העליונה לכל פעולה ולכל אירוע. באותו היום נחשפנו למבחן הציבור לגבי יכולתנו לאכוף את החוק – ולא עמדנו בהם כפי שמצופה מאיתנו. הפקת הלקחים הנדרשת, יישום המסקנות ולמידה עמוקה ויסודית של הטעון שיפור ושינוי – הם שיבטיחו כי אירועים כאלו לא יישנו בעתיד".

המהומות בפקיעין פרצו באוקטובר 2007, במהלך עימות בין המשטרה לתושבי הכפר על רקע הקמת אנטנות סלולריות במקום. במהלך המהומות נפצעו 29 שוטרים ו-13 מתושבי הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully