וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים המסוכנים של ג'ון מקיין

טלי גולדשטין

21.2.2008 / 10:51

ה"ניו יורק טיימס" פירסם כתבה הבודקת את קשריו של הסנטור מקיין עם לובסיטית צעירה לפני תשע שנים, בעודו מנהל קמפיין לנשיאות

מחנהו של ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני המוביל במרוץ לנשיאות, מתח אתמול (רביעי) ביקורת חריפה על העיתון "ניו יורק טיימס", שחשף אתמול באתר האינטרנט שלו כי הסנטור ניהל קשר קרוב עם לוביסטית לפני תשע שנים. טענה זו עלולה להתגלות כבעייתית עבור מקיין, על רקע העמדות המוסריות להן הטיף לכל אורך הקמפיין.

הכתבה חזרה ובדקה את השמועות שפשטו במהלך הקמפיין לנשיאות שניהל מקיין ב-2000 וניסתה לערער את ההיסטוריה שלו כפוליטיקאי הנאבק נגד אינטרסים אישיים. המחנה של מקיין מתח ביקורת חריפה על הפירסום וטען כי זהו שימוש ב"פוליטיקת ביבים".

"זוהי בושה וחרפה שה"טיימס" נאלץ להוריד את רמתו על מנת לנהל קמפיין מלוכלך", אמרה ג'יל הייזלבייקר, אחראית לענייני תקשורת בקמפיין של מקיין. "לג'ון מקיין היסטוריה בת 24 שנים של שירות המדינה בכבוד וביושר. הוא מעולם לא הפר את אמון הציבור, מעולם לא העניק טובות והוא בוודאי לא מתכוון לאפשר לפירסום שלילי להסיח את דעתו מהנושאים החשובים העומדים על הפרק במרוץ הנוכחי".

ה"טיימס" ציין כי במסגרת קשריו עם הלוביסטית ויקי איסמן, פנה מקיין מספר פעמים בשמה של איסמן לסוכנויות ממשלתיות שונות, כל זאת בעודו מכהן כיו"ר וועדת המסחר של הסנאט. בנוסף, תאר העיתון כיצד עוזרי הקמפיין של מקיין שמרו כי שני הצדדים המדוברים לא יופיעו יחדיו בציבור על מנת שלא ליצור את הרושם כי הם מנהלים רומן.

מקיין, בן ה-71 ואיסמן, בת ה-40, הכחישו שוב ושוב כי ניהלו רומן, אך לטענת ה"טיימס", הביטחון הגבוה של מקיין ביושרה שלו מסמא את עיניו לכל ניגוד אינטרסים אפשרי.

מקיין מתחמש לראת המאבק

מקיין עצמו סרב להגיב על הכתבה בטענה כי עדיין לא קרא אותה במלואה, אך גורמים במחנהו אמרו לרשת "פוקס" כי הכתבה מלאה ב"שקרים, אי דיוקים וציטוטים לא מבוססים". השמועה על חקירת ה"טיימס" בנושא צצה כבר לפני חודשיים ובזמנו גורם בכיר בקמפיין מקיין הכחיש בתוקף כי הסנטור ביצע אי פעם עוולות אישיות או מקצועיות.

בנוסף, אישר מחנה מקיין כי הסנטור שכר את שירותיו של עורך הדין בוב בנט על מנת להכין אותו להיאבק בפירסום השלילי. מקיין צפוי להגיב על הדברים היום בסביבות השעה חמש לפי שעון ישראל, במסגרת מסיבת עיתונאים בעיר טולדו שבאוהיו.

ה"טיימס" פירסם מוקדם יותר החודש כתבה ארוכה על השימוש בסמים של המועמד הדמוקרטי ברק אובמה כשהיה סטודנט, דבר שעליו כתב אובמה עצמו באוטוביוגרפיה שלו. כמו כן, בשנה שעברה פירסם העיתון מאמר מעמיק על יחסיה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון עם בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully