וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סביר כי האירנים וחיזבאללה יגיבו לחיסול"

יהושע בריינר

13.2.2008 / 11:38

בעקבות חיסולו של מורנייה, מעריך מומחה לטרור בינלאומי כי אירן וחיזבאללה ינסו לפעול כנגד ישראל. "הוא שר הביטחון של חיזבאללה"

חיסולו של עימאד מורנייה הבוקר בדמשק לא ממש הפתיע מומחי לטרור בינלאומי בישראל. "לא רק אנחנו מחפשים אותו", אומר ד"ר יורם שוייצר, חוקר בכיר לטרור בינלאומי במכון למחקרי ביטחון לאומי. "עבור האמריקאים מורנייה שווה לאוסמה בין לאדן. הוא אחראי גם לפיגועים כנגד כוחות מארינס במהלך 20 השנים האחרונות, אבל הוא גם היה מבוקש 30 שנה על ידי הבריטים והצרפתים, אך ברור שהאצבע המאשימה תופנה לעבר ישראל".

לדברי שוויצר, מורנייה נחשב ל'שר הצבא והביטחון של חיזבאללה'. "עד היום הוא היה בעצם האיש המרכזי ביותר בארגון", הוא אומר, "אם נסראללה היה המנהיג, אז מורנייה היה המפקד הצבאי. הוא גדל כאחראי למבצעים מיוחדים בשנות ה-80 והתקדם עד לדרגת מפקד הצבא, והוא היה שר הביטחון והצבא שלהם, פשוטו כמשמעו".

יחד עם זאת, שוייצר מזהיר כי החיסול הבוקר עלול לגרום לתגובת נגד. "אני לא אתפלא אם חיזבאללה או האירנים, אליהם מורנייה היה מקורב, ינסו לתקוף את ישראל. אינני חושב שהם ינסו לחמם את הגבול בצפון, מכיוון שאין להם אינטרס לגרור את האזור למלחמה, אך הם וודאי ינסו למצוא פעולה מקבילה לחיסול. אפשרות של פיגוע באחת הקהילות היהודיות בחו"ל, כפי שביצעו בשגרירות ובבניין הקהילה בארגנטינה ב-94', או חיסול של בכיר ישראלי הם וודאי חלק מאפשרויות התגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully