וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: "להקים ועדת חקירה חדשה"

6.2.2008 / 8:01

סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של חבר וינוגרד הפרופ' דרור, לפיהם אולמרט עדיף על נתניהו. ח"כ ארדן: "להשליך את הדו"ח לפח האשפה"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית לראיון שנתן חבר ועדת וינוגרד הפרופ' דרור לעיתון "מעריב" בו הוא מצוטט כאומר כי "אם אנחנו חושבים שראש הממשלה יקדם את תהליך השלום, זה שיקול מכובד מאוד". פרופ' דרור הוסיף כי "צריך לחשוב מה התוצאות. מה אתה מעדיף? ממשלה של אולמרט וברק או בחירות חדשות שבהן יעלה נתניהו?".

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) אמר כי אם הציטוט נכון, צריך להקים ועדת חקירה חדשה וממלכתית. "אחרי שהתאכזבנו מפוליטיקאים ומהתקשורת לא האמנו שנתאכזב גם מהוועדה. אם חבר ועדה כל כך בכיר טוען שהשיקולים שהנחו אותו הם מי יביא שלום ומי יהיה ראש ממשלה, הדברים מחייבים הקמת ועידה ממלכתית". הוא הוסיף כי "מי שציפה לרעידת אדמה בעקבות בדו"ח, קיבל עכשיו צונאמי"

חברו לסיעה, ח"כ גלעד ארדן גינה גם הוא בחריפות את דבריו של פרופ' דרור. לדבריו, "היום נחשף השקר וכעת כולם יודעים שוועדת וינוגרד מושחתת ונגועה בשיקולים פוליטים זרים". לדבריו, "צריך לזרוק את הדו"ח לפח האשפה".

גם ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) גינה את דבריו של הפרופסור דרור ואמר כי הם מעידים שוועדת וינוגרד פעלה משיקולים פוליטים פסולים. ריבלין אמר בראיון לקול ישראל, כי "יש להעביר את ההכרעה לעם, ולהכריז על בחירות חדשות".

ח"כ לימור לבנת (ליכוד) אמרה כי מדובר בהתבטאות חמורה ומדאיגה וכי שיקולים פוליטיים חדרו לתוך הוועדה. לדבריה, "השופט וינוגרד חייב לתת הסבר לציבור על התבטאויותיו של דרור".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) אמר בתגובה כי "הדברים מעוררים חשדות כבדים להשחתה שלטונית חמורה". אורלב הוסיף כי הוא יכנס דיון מיוחד של הוועדה לביקורת המדינה ויזמן את פרופ' דרור לבירור העניין.

"דבריו של דרור מצמררים"

גם יו"ר מרצ ח"כ יוסי ביילין גינה בחריפות את דבריו של פרופ' דרור:" דבריו מצמררים ומוכיחים שמדובר בוועדה מטעם". ח"כ ביילין הוסיף כי "אם אכן היה זה שיקול בהכרעת הוועדה, היא מאבדת כל תוקף".

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) דורשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית במקום ועדת וינוגרד, בעקבות דבריו של פרופ' דרור. "מתברר כי לפחות חבר אחד בוועדה פעל ממניעים פוליטיים וכי מגמת הפיכתו של אולמרט לאתרוג בשל אשליה שהוא מסוגל לקדם תהליך מדיני חילחלה גם אל הוועדה, כאשר הציבור סבר שהיא נקייה מפניו".

חברה לסיעה, ח"כ דני יתום הודיע כי הוא מתכוון ליזום הצעת חוק שתבטיח כי חקירת הדרג המדיני בעתיד תעשה "ללא משוא פנים". על פי ההצעה המסתמנת, מינויים של חברי ועדות חקירה יעשו על ידי נשיא בית המשפט העליון בלבד.

ח"כ ישראל אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "הדברים מעידים שאולמרט הצליח לשתול בוועדה אנשים שמונעים בכוח הספינים". לדבריו, "פרופ' דרור מטיל צל כבד על מסקנות הוועדה, ואיננו יודעים אם היא שפטה את אולמרט או את נתניהו".

המשנה לראש הממשלה חייים רמון (קדימה) בחר להגן פרופ' דרור שאמר כי לא ברור כי אכן השיקול הפוליטי הנחה את הוועדה בהחלטתה. לדבריו "אני משוכנע שמדובר בדעתו האישית של פרופ' דרור ולא בשיקול שהנחה את הוועדה".

גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ מנחם בן ששון (קדימה) הגן על דבריו של דרור. לדבריו, "האופוזיציה מנסה שוב לעשות מחטף ולמקד את אור הזרקורים בהתבטאות שולית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully