וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הסכם - הסתיימה שביתת המרצים

ספי קרופסקי

18.1.2008 / 13:02

ברגע האחרון הצליחו האוצר, משרד החינוך והמרצים השובתים לחתום על ההסכם, לאחר שהסכימו למתווה שהציע יו"ר ההסתדרות עופר עיני

לאחר מרתון של דיונים שנמשך במשך כל שעות הלילה והבוקר, סיכמו נציגי משרד האוצר, משרד החינוך והמרצים השובתים את הפרטים האחרונים בהסכם הבנות. זהו הסכם ראשוני שהביא לסיום שביתת המרצים שנמשכה סמסטר שלם, לאחר שהסכימו למתווה שהציע יו"ר ההסתדרות עופר עיני. הסכם ההבנות יאפשר לאוניברסיטאות לשוב לפעילות מלאה כבר ביום ראשון בבוקר. ההסכם הושג מעט לאחר השעה 12 בצהריים, שעליה הכריזו קודם לכן ראשי האוניברסיטאות כשעת היעד לביטול שנת הלימודים.

שרת החינוך יולי תמיר בירכה על תרומתו של עיני להסכם, ואמרה כי "להצעה שלו היתה תרומה אדירה. בלעדיה לא היתה הסכמה. היא הוצעה כבר לפני מספר ימים. הצעתי למרצים לאמצה, אך הם היססו. איבדנו ימים יקרים עד שביום רביעי הם שלחו לי הודעה שהם מוכנים לאמץ אותה, וכך הבשילו התנאים למש ומתן". לדבריה, יכולתו של עיני בתור לנהל משא ומתן היא אדירה והוא יכול לתת להסכמים את הגיבוי שלא פורץ את הסכמי השכר, "לכן פניתי אליו וביקשתי שייקח חלק בפתרון המשבר, כדי לאפשר את ההסכם כמו עם שעשה עם המורים. נכון להעלות את השכר אך מתוך ראייה משקית".

לדברי תמיר, "מאז 1997 לא טיפלו בשכר ולכן הפערים היו כה גדולים. עכשיו הנושא נפתר ויאפשר לאונברסיטאות לחזור למחקר וללימוד". על הנזק שנגרם לאקדמיה אמרה: "כל ראשי האוניברסיטאות נערכים להחזיר את ימי הלימוד האבודים ויגלו התחשבות בסטודנטים שנפגעו".

שושבין ההסכם, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בירך עליו ואמר כי "אני שמח שהמרצים והאוצר גילו מספיק אחריות כדי לקבל את ההצעה שהצעתי". לדבריו,"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הסמסטר היה מתבטל. מדובר בנזק בלתי הפיך למרצים, לסטודנטים, להשכלה הגבוה ולמשק כולו"

ייקבע לוח אקדמי חדש

שר האוצר רוני בר-און בירך על ההסכם ואמר: "מדובר בהסכם חשוב ואחראי, המונע את ביטול השנה האקדמית. זאת, ללא פגיעה בהסכמי שכר אחרים שהושגו במשק ותוך מאמץ לשמור על מסגרת התקציב".

יו"ר ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הפרופסור משה קוה בירך גם הוא על ההסכם, ואמר שהחל מיום ראשון יפעלו האוניברסיטאות לפי הלוחות האקדמיים החדשים שהכינו ראשיהן. "הנהלות האוניברסיטאות תעשינה את כל המאמצים על מנת לאפשר לסטודנטים להשלים שנת לימודים מלאה", הדגיש פרופ' קוה, "ולעמוד בכל המטלות האקדמיות הנדרשות לסיום לימודיהם בהצלחה, תוך שמירה על רמה אקדמית ראויה".

כל אוניברסיטה תרכיב לוח אקדמי משלה, בהתאם לפקולטות ולתחומים השונים. הסטודנטים יידרשו להגיע למזכירויות במוסדות הלימוד שלהם ושם יקבלו את המועדים הרלוונטיים החדשים שיקבעו בגין השביתה הארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully