וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס נטל אחריות על פיגוע הירי בעין השלושה

יהושע בריינר, דני ליבר וניר יהב

15.1.2008 / 10:41

קרלוס צ'אווז, בן 21 מאקוודור, שהגיע להתנדב בקיבוץ נהרג מירי צלף פלסטיני. חמאס: "המעשה הוא תגובה לטבח הישראלי". ראש מועצת אשכול: הממשלה מפקירה את התושבים

קרלוס צ'אווז, מתנדב בן 21 מאקוודור, נורה הבוקר למוות בקיבוץ עין השלושה הסמוך לכיסופים. על פי החשד, הירי התבצע על ידי צלף פלסטיני. צ'אווז עבד באזור שסמוך לגבול עם רצועת עזה, ונהרג מיריה בודדת. ממד"א נמסר לוואלה! חדשות, כי ניידת טיפול נמרץ פינתה אותו, אך הוא מת מפצעיו. שגריר אקוודור בישראל מסר את ההודעה על מותו למשפחתו.

על פי דיווחים מתושבי המועצה האזורית אשכול, קבוצה של חקלאים עבדה במרחק כ-100 מטרים מגדר המערכת, ועסקו בזריעת תפוחי אדמה.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, נטלו אחריות לירי. על פי כרוז שהוציא הארגון, הירי הוא תגובה ל"טבח הישראלי ברצועת עזה".

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין אמר בתגובה כי הוא משתתף בצער המשפחה. הוא הוסיף, כי "האירוע הזה מראה את הפקרות הממשלה את התושבים בעוטף עזה שאין לה פיתרון לאיום הביטחוני על התושבים. לצערי הרב במקרה זה זה נגמר באסון".

גורם צבאי אומר, כי צה"ל פועל כל הזמן על מנת להרחיק את גורמי הטרור מגדר המערכת ומגן על האזרחים מפעולות כאלה בדיוק. לדבריו, "באזור זה חיים התושבים תחת איום מתמיד, אך האם זה מבטיח שלא יתרחש פיגוע נגד האזרחים? התשובה היא לצערנו לא". בפיקוד דרום צפויים לקיים הערכת מצב בנושא, אך לפי ההערכות לא צפויות הנחיות חדשות לתושבים.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully