וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם גינה את ירי הקטיושות מלבנון

11.1.2008 / 22:19

בהודעה שפירסם באן קי מון נאמר, כי כוח יוניפי"ל ממשיך בחקר הארוע, על מנת לאתר את המיקום המדויק ממנו בוצע הירי

מזכ"ל האום באן קי מון גינה הערב (שישי) את ירי הקטיושות מלבנון לעבר שלומי ביום שלישי השבוע. בהודעה שפירסם נכתב: מזכ"ל האו"ם מגנה בחריפות את ירי הרקטות לעבר ישראל. כוח האו"ם בלבנון, יוניפי"ל, ממשיך בחקר הארוע על מנת לאתר את המיקום המדויק ממנו בוצע הירי".

בהודעה נאמר עוד כי "במידה ויתברר שרקטות אכן נורו משטח לבנון, כפי שסביר להניח, הדבר יהווה עבירה חמורה של החלטת מועצת הביטחון 1701". (ההחלטה שסיימה את המלחמה בין ישראל לחיזבאללה בלבנון באוגוסט 2006). הוא סיים אתה ההודעה בקריאה לשני הצדדים לנהוג באיפוק.

מוקדם יותר היום התלוננה ישראל בפני האו"ם ובפני יוניפי"ל על כך שהכוח לא הצליח להוכיח כי טילי הקטיושה נורו מתחומי לבנון ועל כך שמזכ"ל האום טרם גינה את הירי.

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה אמש בחריפות את ירי הקטיושות על שלומי. הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון היא לוב, ועל כן, מי שהקריא את הודעת הגינוי היה השגריר הלובי לאו"ם. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי בהודעה שהקריא, נכתב כי כל 15 חברות מועצת הביטחון מגנות בחריפות את המתקפה על ישראל כמו גם את הפעלת מטען הנפץ נגד חיילי יוניפי"ל בלבנון, שהביא למותם של שני חיילים אירים.

בתוך כך, ממשלת בריטניה הביעה דאגה מהמצב ברצועת עזה ומהפסקת אספקת הדלק לרצועה. בהודעה שפירסם שר החוץ דיוויד מיליבנד נאמר שבריטניה מגנה את ירי רקטות הקסאם אל ישראל וכי היא תומכת בכל הצעדים להפסקת הירי מבלי להפר את החוק הבינלאומי. עם זה, בריטניה חוששת כי ניתוק החשמל לבתי החולים הפלסטינים ופגיעה באספקת המים תגרום לפגיעה נוספת באוכלוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully