וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומה אנושית בירושלים נגד ביקור בוש

פנחס וולף ויהושע בריינר

8.1.2008 / 16:43

המפגינים מחו על הסכמות אנאפוליס, ועל הרמיזות לחלוקת העיר. ח"כ ישראל כץ: המסר מכוון לאולמרט, שבגד בירושלים

כ-5,000 אנשים התקבצו היום (שלישי) סמוך לחומות העיר העתיקה בירושלים, במטרה ליצור שרשרת אנושית סביב החומות ומעליהן לקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. המפגינים מחו נגד הסיכומים שהושגו בוועידת אנאפוליס, ונגד הרמיזות של ראש הממשלה אהוד אולמרט לחלק את העיר.

בעצרת השתתף חבר כנסת אחד בלבד, ישראל כץ (ליכוד). "השרשרת האנושית שעשיתם היום זו גם שרשרת הדורות, כל אחד מכם הוא ממשיכו של דוד המלך", אמר כץ למפגינים. "המסר הוא בעיקר למי שאנחנו סומכים עליו הרבה פחות מנשיא ארצות הברית בוש, הלא הוא ראש הממשלה אהוד אולמרט, שבגד בירושלים. נאמר לאולמרט: במסע ההישרדות שלך לא ניתן לך למכור את ירושלים".

האירוע התקיים על ידי הארגון ONE JERUSALEM, וצולם מהאוויר על ידי מסוק מטעם הארגון. לדברי יו"ר הארגון נתן שרנסקי, "הנשיא בוש הוא ידיד טוב של עם ישראל ומדינת ישראל. עם זאת, אני לא יכול לצפות ממנו להיות יותר ציוני מראש הממשלה, שמגלה חולשה ונותן רמזים שאין מנוס מלחלק את ירושלים".

בתוך כך, הודיעו מספר ארגוני ימין כי ינסו לשבש את ביקורו של בוש. עשרות פעילי ימין מתכננים מספר פעולות מחאה בזמן הביקור. לאחר שבית המשפט השלום בירושלים התיר את הפצת הכרזות בהן נראים אולמרט פרס ובוש בכאפיות, מתכננים הפעילים לעמוד החל מהערב מול מלון קינג דיוויד בירושלים ועד לסיום ביקור הנשיא האמריקאי עם השלט המדובר. בנוסף ישנה כוונה גם לשבש את תנועת בוש בארץ, ובימין אומרים כי לא מן הנמנע שיהיו נסיונות לחסום את השיירה האמריקאית בדרכה למפגשים עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ונציגי הממשלה. "לכל מקום שבוש יילך אנחנו נלך אחריו על מנת למחות על התנהגות הממשל של בוש כנגד הרחבת ההתנחלויות".

כמו כן, צפויה עלייה למאחזים בלתי חוקיים ברחבי הגדה. "הכוונה היא להעביר לבוש מסר חד משמעי כי ההתנחלויות הן חלק בלתי נפרד מארץ ישראל", אומרים הפעילים. בנוסף, ישנה קריאה של רבנים לעלות דווקא בעת ביקורו של בוש להר הבית ולהתפלל במקום, וביום חמישי צפויה להתקיים עצרת מחאה של ארגון המטה להצלת העם והארץ בראשות הרב דב וולפא, עצרת אותה מכנים 'הפגנת זעקה', שבה יקראו המשתתפים לשלמות הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully