וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל והפלסטינים ידונו בנושאי הליבה"

ספי קרופסקי

8.1.2008 / 16:23

ערב ביקורו של הנשיא בוש נפגשו ראש הממשלה ויו"ר הרשות אבו מאזן, לתאם עמדות מדיניות. "יקוימו מגעים ישירים בין הצדדים"

ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, החליטו במהלך הפגישה שקיימו היום (שלישי) בירושלים להנחות את צוותי המשא ומתן לפתוח בדיונים על סוגיות הליבה העומדות בין הצדדים. "שני המנהיגים הסכימו לאשר לצוותי המשא ומתן לקיים מגעים ישירים על כל נושאי הליבה", אמר דוברו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מארק רגב. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש יגיע מחר, לראשונה כנשיא, לישראל ולרשות הפלסטינית.

במהלך פגישה שנערכה אתמול בין צוותי המשא ומתן, נדונה הצעה באשר לחלוקת העבודה בין הצדדים. לפי ההצעה שהונחה יפעלו הצוותים בשתי רמות: הראשונה תורכב מראשי צוותי המו"מ – שרת החוץ ציפי לבני וראש הצוות הפלסטיני אבו עלא. הרכב זה צפוי לדון בנושאים המשמעותיים יותר כשבראשם – סוגיות הליבה (פליטים, ירושלים וגבולות – ס.ק.). הדרג השני ינהל שיחות בנושאים כלכליים ואזרחיים שונים.

סוגייה נוספת הנמצאת על הפרק ערב ביקורו של בוש היא הבנייה בהתנחלויות. אבו מאזן הבהיר כי הוא יבקש מהנשיא האמריקאי להורות לישראלים להפסיק את הבניה, ואילו ראש הממשלה הבהיר במספר שיחות שניהל עם מנהיגים בתקופה האחרונה כי ישראל לא תבנה התנחלויות נוספות.

בתוך כך, נקטה אתמול שרת החוץ ציפי לבני בטון תקיף כנגד המשך פעילות הטרור. "כשרת חוץ כבר אמרתי בעבר, כי בכל מקום שבו ישראל נדרשת להלחם על ביטחונה עליה לעשות זאת - גם במחיר של ביקורת בינלאומית", אמרה במהלך סיור שערכה עם קצינים בכירים באוגדת איו"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully