וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים שוב במצור

פנחס וולף ונעמי וינר

8.1.2008 / 14:41

ירושלים הופכת להיות השטיח האדום של בוש: הלימודים יעצרו, צירי תנועה רבים יחסמו, התאורה תפעל 24 שעות והמשטרה בכוננות

ירושלים מתכוננת לביקור בוש לא רק מבחינה מדינית, ולצופה מהצד נראה כאילו העיר כולה הפכה להיות חדר המלון של נשיא ארצות הברית. בראש ובראשונה, חסימת צירי תנועה רבים לאורך שלושת ימי הביקור תפגע קשות בתנועה העמוסה ממילא בעיר. כביש 1 וכביש 6 יחסמו בחלקם מחר בבוקר, כששיירתו של הנשיא תעשה את דרכה מנמל התעופה בן גוריון לירושלים. בוש עצמו יוטס, כיאה וכיאות, במסוק ישירות לעיר הבירה – אבל פמלייתו העצומה תעשה את דרכה בשיירת מכוניות, והתנועה בשני הכבישים הללו תעצור לכבודה.

בתוך ירושלים עצמה, הראשונים להצטרף לחגיגה – או להיפגע ממנה, תלוי בזווית המבט – יהיו תלמידי בתי הספר והגנים שנמצאים בסמוך לצירי התנועה שיחסמו בזמן הביקור. לא מדובר במוסד חינוכי אחד או שניים: התיכון לאומנויות, בית הספר הניסויי, אוולינה דה רוטשילד, הגימנסיה, בית חינוך, פולה בן גוריון, בית הספר הרובע היהודי, דוגמא ועוזיאל כולם ילמדו רק בין השעות 8:00-13:00 ביום רביעי ו- 8:00-14:00 ביום חמישי. איך יחזרו התלמידים הביתה בעוד כל הצירים הסמוכים חסומים – לא ברור. ביום שישי הלימודים יחלו רק בתשע, אבל יסתיימו בשעות הרגילות.

ביתר בתי הספר בעיר יתקיימו הלימודים כסדרם, אבל אין צורך לרחם על התלמידים: כל מוסדות החינוך בעיר יקדישו זמן לימודים מיוחד כדי ללמוד את מטרות הביקור של נשיא ארצות הברית, כדי להרגיש שהם חלק מהחוויה הייחודית.

רמת כוננות קרובה למצב חירום

החל מהלילה בחצות העירייה תתחיל לגרור מכוניות שחנו בצירים הראשיים שיחסמו. אם חניתם ברחוב שנועד לפינוי ואתם לא מוצאים את האוטו מחר בבוקר, אל תדאגו: הוא מחכה לכם באצטדיון טדי. בשלושת ימי הביקור עצמם לא תתאפשר חניה ברחובות רבים בעיר, הראשיים ביניהם הם הרמב"ן, קרן היסוד, כביש רופין ושדרות המוזיאונים. ביום שישי, לכבוד ביקור הנשיא ביד ושם, יתווספו אליהם גם הרצוג ושדרות הרצל.

ירושלים של זהב תקפיד להיות מוארת וזוהרת לאורך כל זמן הביקור - כל האורות בעיר ידלקו 24 שעות. כולם, פרט לאורות ברחובות הסמוכים לחומות העיר אור ליום חמישי, אז מתכוון הנשיא בוש לצפות בזריחה מחומות העיר.

למותר לציין שהעירייה והמשטרה נערכות בכוחות גדולים. הוקם מרכז תקשורת גדול בעיריית ירושלים, ואתר האינטרנט של העירייה ומוקד 106 יוקדשו בעיקר לביקור בוש – וככל הנראה, למחאות האזרחים שיתקעו בפקקים האינסופיים.

כבר היום הועלתה רמת הכוננות בעיר לדרגה ג', אחת לפני מצב חירום, לקראת הביקור מחר. בין השאר, כוחות משטרה גדולים ערוכים כדי למנוע מרבנים ימניים לעלות לתפילת מחאה בהר הבית, ולמנוע מפעילי ימין שאיימו למחות על הלחץ האמריקאי לפנות מאחזים לחסום כבישים נוספים בבירה, פרט לאלו שיחסמו בשל הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully