וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: נגיע לכל מי שאחראי לירי בשדרות

ספי קרופסקי ויהושע בריינר

19.12.2007 / 0:24

בכנס של סיעת קדימה, הבטיח רה"מ: נמשיך לחפש ולפגוע בראשי הטרור, הם ירגישו את זה בזמן הקרוב - זו מלחמה

"נמשיך לחפש ולפגוע בראשי הטרור והם ירגישו את זה בזמן הקרוב", כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט אתמול (שלישי) בכנס של סיעת קדימה, שנערך במעונו הרשמי בירושלים, לקראת ההצבעה על תקציב המדינה לשנת 2008.

"נדמה לי שביומיים האחרונים יותר אנשים מבינים שמתנהלת שם מלחמה - המלחמה הזו איננה חד צדדית", אמר אולמרט. "מה שנעשה ביומיים האחרונים בפעילות נועזת של כוחות הביטחון וצה"ל הוא הישג משמעותי ביותר במלחמה בראשי הטרור בעזה. המלחמה הזו לא תיפסק".

לדברי ראש הממשלה, "בחודשים האחרונים נפגעו וחוסלו למעלה מ-200 מחבלים ברצועת עזה. זה לא קורה במקרה, אלא כתוצאה של עבודה מאומצת ונועזת של שירותי הביטחון ושל צה"ל שעובדים בימים ובלילות ועסוקים בפעילות בלתי פוסקת. נמשיך לחפש את ראשי הטרור ולפגוע בהם".

"כל מי שאחראי לירי על יישובי עוטף עזה והעיר שדרות - נגיע אליו", הוסיף אולמרט. "הארועים בשטח מדברים וידברו בעד עצמם ונדמה לי שגם ארגוני הטרור מרגישים את זה ועוד ירגישו את זה במלוא העוצמה בזמן הקרוב".

בפתח הכנס התייחס אולמרט לשני חוקים שעברו היום בכנסת, חוק מס ההכנסה השלילית וחוק המועצה לביטחון לאומי. "זהו חלק מסדר היום החברתי החדש שהתחייבנו עליו כממשלה וכמפלגה ואני חושב שזה הישג חשוב מאוד", אמר אולמרט.

בנוגע לתקציב המדינה, אמר רה"מ כי "תקציב הביטחון השנה הוא אחד הגדולים שהיו אי פעם: 50 מיליארד 550 מיליון שקלים. תקציב ענק עם התחייבות לתכנית של עשר שנים במסגרת אישור המלצות ועדת ברודט, שישבה עם מיטב המומחים של מדינת ישראל והגישה המלצות לתקציב ביטחון לעשר שנים. ממשלת ישראל ומשרד האוצר התחייבו לתקציב של 10 שנים כדי לאפשר למערכות הביטחון להיערך לכך".

"אין לנו בעיה לנהל מו"מ עם ישראל"

"החיסולים מפריעים לנו לסגור הסכם עם הג'יהאד האיסלמי להפסקת הירי. אנחנו יכולים להביא להפסקת הירי, אך לא נותנים לנו את ההזדמנות", כך אמר היום ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה לחדשות ערוץ 2. הניה אמר, כי "אין לנו בעיה לנהל מו"מ עם ישראל לפחות בשני הנושאים, קסאמים וחיסולים, כדי להביא להודנה".

אתמול בלילה חוסל מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי בעזה מאג'ד חראזין. רכבו של חראזין אותר בלב שכונה במערב עזה, כאשר במהלך הנסיעה נורה טיל מכלי טיס של חיל האוויר. לטענת צה"ל, ברכבו של חראזין היה חומר נפץ רב השימש לירי קאסמים. במערכת הביטחון טוענים כי חראזין היה אחראי לפעילות חוליות טרור ולירי של מאות רקטות בשנים האחרונות, ובתוכם הירי לעבר זיקים השבוע בו נפגע תינוק. כמו כן היה מעורב חראזין במספר פיגועים כנגד כוחות צה"ל שסיירו לאורך גדר המערכת ברצועת עזה.

בתקיפה נוספת הלילה נהרג ראש יחידת הייצור של הרקטות בעזה, כרים דחדוח, אשר לטענת צה"ל ייצר וסיפק חלק ניכר מהרקטות שנורו לעבר ישראל. לפנות בוקר בוצעה תקיפה בה נפגע חוסאם אבו חבל, הנמנה על החוליה שביצעה את הירי הרקטי לעבר זיקים והישובים שמדרום לאשקלון, שהתכוננה לשגר רקטות לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully