וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: מי שמרים יד על אישה הוא לא גבר

ספי קרופסקי ושולמית אביצור

25.11.2007 / 12:00

היום מציינים ברחבי העולם את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. אולמרט: אין הצדקה לחיות בצל אלימות והתעללות

"מי שמרים יד על אישה הוא לא גבר". כך אמר היום (ראשון) השר לביטחון פנים אבי דיכטר בסיור שערך במעון לנשים מוכות. השר דיכטר היה צריך להתמודד עם ביקורת קשה מצדן של הנשים במעון בשל "אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בעניינם". היום מציינים ברחבי העולם את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים.

השר הקשיב לסיפורה של אישה צעירה, בת 22, שהסבירה לשר כי היא עלתה לבד לארץ, ולדבריה, מהיום שהכירה את בעלה "הייתי קורבן לאלימות קשה". היא סיפרה עוד כי "אני שבועיים במעון אבל אני יודעת שהוא והמשפחה שלו מחפשים אותי. אני יודעת שהוא ינקום על זה שברחתי מהבית".

אישה נוספת במעון, שהתחרשה באחת מאוזניה בעקבות כדור אקדח שבעלה ירה ועבר מרחק קצר ליד אוזנה, סיפרה כי "שלוש שנים התביישתי להתלונן עד שהחלטתי לקום ולברוח". השר דיכטר שאל לדעת העובדות הסוציאליות במעון, אילו עוד דברים המשטרה יכולה לעשות מעבר למה שנעשה כיום כדי למגר את התופעה.

"נגע חברתי בלתי נסבל"

גם ראש הממשלה אהוד אולמרט כתב איגרת טרם עלייתו על המטוס לאנאפוליס בנושא. אולמרט כתב כי "תופעת האלימות בכלל, והאלימות נגד נשים בפרט, היא נגע חברתי ומוסרי בלתי נסבל. האלימות היא הפרה של זכויות-אדם, היא פגיעה קשה בכבוד האדם, היא גורמת נזק נפשי-אישי ונזק עמוק לדמותה של החברה ולחוסנה. כולנו מחויבים, בכוחות משולבים, לבער נגע זה מקרבנו".

עוד כתב ראש הממשלה, "אין הצדקה לחיות בצל אלימות והתעללות, אין הצדקה לחיות בתחושת האשמה הנלווית לאלימות ואין הצדקה לשמור בסוד את המועקה הנוראה שהיא תולדת האלימות. אני קורא לנשים לא לשתוק ולא להשלים עם קיומה של התופעה: הסבל מן האלימות אינו גזירת גורל. בארץ פועלים 65 מרכזים למניעת אלימות במשפחה, שיוכלו לסייע לכן. חיוני לספר, להיעזר, לצאת ממעגל האימה, ולחיות בחברה אנושית ראויה".

בארץ פועלים תשעה מרכזים של "איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית". מסיכום הנתונים של האיגוד עולה כי בשנה שעברה התקבלו 8,862 פניות חדשות בגין אלימות מינית, מתוכן 7,382 פניות של נשים, שהם כ- 83 אחוזים. הנתונים מעלים כי חלה ירידה של כשני אחוזים במספר המותקפות שפנו ב- 2006 למרכזי הסיוע, שבחרו להגיש תלונה במשטרה.

באיגוד מרכזי הסיוע סבורים כי הירידה חלה בעקבות חוסר אמון הולך וגובר של הנתקפות במשטרה, ובדרכי הטיפול שלה בעברייני מין. לדעתם, לשני האירועים המתוקשרים ביותר הקשורים באלימות מינית, פרשת רמון ופרשת קצב, יש השפעה משמעותית בהחלטה של נתקפות שלא להתלונן במשטרה. "אלה הם שני אירועים מכוננים מבחינתנו. כאשר נתקפות רואות את דרך טיפולה של המשטרה באירועים כאלה מפורסמים, זה בהחלט יכול להשפיע על שיקול דעתן בהחלטה האם להגיש תלונה במשטרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully