וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הירש מנסה להסתתר מאחורי עמדת הש"ג"

12.11.2007 / 11:03

בכירים בצה"ל תקפו את תא"ל (במיל') גל הירש על נאומו בו האשים כי בכירי צה"ל הסתתרו מאחריות: "הוא היה חלק מהפיקוד הבכיר"

גורמים בכירים בצה"ל מתחו ביקורת חריפה על הדברים הקשים שאמר אמש (ראשון) תא"ל (במיל') גל הירש, שפיקד על אוגדה 91 בזמן מלחמת לבנון השנייה. לדבריהם, "הירש מנסה להסתתר מאחורי עמדת הש"ג". הם מזכירים כי הירש בעצמו היה חלק מהפיקוד הבכיר במלחמה, בתור מפקד אוגדה שתחת אחריותו התרחשה החטיפה של שני החיילים.

בקול ישראל דווח, כי הם הוסיפו ש"אם התחקירים היו מוציאים את הירש עם עיטור העוז, נראה שהמלחמה היתה מתוחקרת לטעמו כראוי, אך מכיוון שנמצאו כשלים בעבודתו, הוא מוצא פגמים בתחקירים. הירש יודע יותר מרבים בציבור עד כמה מעמיקים ויסודיים היו תחקירי המלחמה. הוא וודאי שומע מחבריו על עוצמת האימונים והפקת הלקחים הנעשית בצה"ל בשנה האחרונה".

הבוקר הצטרפו גם הורים שכולים לביקורת נגד הירש והאשימו אותו שהוא מדבר כמו פוליטיקאי ומטיל אחריות על אחרים. מיקי גולדווסר, אמו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, אמרה בראיון לקול ישראל, כי "לבוא היום אחרי שפשט את המדים, ולהציע לכולם דברים שהיה צריך לעשות בשטח, זה לא כל כך בסדר". לדבריה, מהרגע הראשון הכשל היה מערכתי. היא הוסיפה כי להתריע על חטיפות זה לא מספיק, והשאלה היא מה עושים או לא עושים בפועל כדי למנוע אותן.

פרקליטו דרור ברודפלד אמר בתגובה על הדברים כי הירש היה "השעיר לעזאזל" של המטכ"ל במלחמה, וכי חשף את הדברים רק כעת מכיוון שצה"ל אסר עליו לדבר.

הירש, שנשא דברים באירוע שנערך בכפר סבא לכבוד השקת ספרו של העיתונאי עמיר רפפורט, אמר בנאום חריף, לראשונה מאז התפטרותו מצה"ל, כי "במלחמת לבנון השנייה ואחריה הדרג הצבאי הבכיר הסתתר מאחורי דרג הלוחמים בשדה, נטש אותם, הפקיר מפקדים לבדם ולא לקח על עצמו כל אחריות".

הירש הוסיף כי המלחמה לא תוחקרה כראוי, בהתייחסו לתחקיר שערך האלוף במילואים דורון אלמוג. לדבריו, "אם תגיע עלינו אחת נוספת, היא עלולה להיראות כמו האחרונה. תחקיר האירועים היה מעוות, חסר ומוטעה, חיפש ראשים ולא התמודדות עם המציאות המסובכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully