וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרג הצבאי הבכיר נטש את הלוחמים"

יהושע בריינר

11.11.2007 / 20:49

גל הירש, מפקד אוגדה 91 במלחמה, דיבר הערב לראשונה. לדבריו, הדרג הבכיר איבד את ערכי המנהיגות של צה"ל. "המלחמה לא תוחקרה כראוי"

תא"ל (במיל') גל הירש, שפיקד על אוגדה 91 בזמן [[מלחמת לבנון השנייה]], נשא הערב נאום חריף, לראשונה מאז התפטרותו מצה"ל. "במלחמת לבנון השנייה ואחריה הדרג הצבאי הבכיר הסתתר מאחורי דרג הלוחמים בשדה, נטש אותם, הפקיר מפקדים לבדם ולא לקח על עצמו כל אחריות".

הירש, שנשא דברים באירוע שנערך בכפר סבא לכבוד השקת ספרו של העיתונאי עמיר רפפורט, אמר עוד כי המלחמה לא תוחקרה כראוי, בהתייחסו לתחקיר שערך האלוף במילואים דורון אלמוג. לדבריו, "אם תגיע עלינו אחת נוספת, היא עלולה להיראות כמו האחרונה. תחקיר האירועים היה מעוות, חסר ומוטעה, חיפש ראשים ולא התמודדות עם המציאות המסובכת".

"ליקוי מאורות אפלולי"

הירש אמר עוד כי "לא היה כשל כולל במלחמה הזו. הכשל העיקרי היה של הפיקוד הבכיר שלא בטח בתוכניות קיימות, וכשהסתבכו העניינים איבד את ערכי המנהיגות שעליהם נשען צה"ל בכל שנותיו. מנהיגות, ערכים וחינוך הם הקובעים את התוצאה. הם שיקבעו את גורלה של הארץ הזו, גם במלחמה הבאה".

"היה ליקוי מאורות חשוך ואפלולי", תיאר הירש את התנהלות הפיקוד הבכיר בזמן המלחמה. "זו הייתה מתכונת בטוחה לורטיגו, לכניסה עם האף לתוך האדמה. לא היה חלוץ שיוביל את המחנה, לא הייתה מנהיגות בצבא", אמר הירש, כאשר הוא רומז בדבריו לכישלונו של הרמטכ"ל שכיהן בתקופת המלחמה, [[דן חלוץ]].

הירש התפטר מצה"ל לפני שנה בדיוק, בעקבות ביקורת שנמתחה על תפקודו המלחמה. הגזרה שבה נחטפו אודי גולדווסר ואלדד רגב היתה תחת פיקודו, והוא ספג על כך ביקורת חריפה. "החיים באזרחות טובים", אמר הערב הירש, "אבל קשה מאוד לדפדף הלאה את הפרק החמור הזה. קשה מאוד לעצור את הדימום. בתוך שגרת יומי חיים איתי הלוחמים שלי, אודי ואלדד, חיים איתי הלוחמים שנפלו בקרב, חיים איתי הלוחמים שנפצעו והפכו לנכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully