וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת המורים יצאה לדרך

10.10.2007 / 8:16

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים: אנחנו נערכים לשביתה של חודשים. שרת החינוך נפגשה אמש עם נציגי ארגון המורים, אך הצדדים לא הגיעו להסכמה

השביתה בבתי הספר התיכוניים נפתחה הבוקר. בפגישה שנערכה אמש בין שרת החינוך יולי תמיר לנציגי ארגון המורים, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה. הנהלת ארגון המורים התכנסה לאחר הפגישה כדי לדון בהצעותיה של תמיר, אך לאור כישלון הפגישה, היום (רביעי) משביתים המורים את הלימודים בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ. כחצי מיליון תלמידים יישארו בביתם.

משרד החינוך יפעיל חדר מצב לפניות בנושא השביתה בבתי הספר, החל מהשעה 7:00 בבוקר. מספרו של חדר המצב: 1212-234567. כמו כן, פרסם המשרד באתר האינטרנט שלו את רשימת חטיבות הביניים בהן הלימודים מתקיימים כסדרם.

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע בראיון לגלי צה"ל, כי בשל חוסר הרגישות של הממשלה והצהרות שר האוצר, נערכים המורים מבחינה כלכלית וארגונית לשביתה שתימשך מספר חודשים.

הורי שדרות מתנגדים

בקול ישראל דווח, כי תמיר הציעה ליו"ר ארגון המורים רן ארז להעניק למורים תוספות שכר מיידיות, בתמורה ליישום הרפורמה בהסדרי העבודה של המורים שמשרד החינוך מקדם בשנה האחרונה. הסתדרות המורים, שבראשה עומד יוסי וסרמן, קיבלה את הצעת משרד החינוך לפני כמה חודשים, אך ארגון המורים מתנגד לרפורמה של שרת החינוך.

יו"ר הארגון רן ארז אמר בימים האחרונים מספר פעמים כי לשרת החינוך אין את הסמכות לדון עם המורים על נושאים כלכליים. לדבריו, גם אם תושג הסכמה מול משרדה של תמיר, "שרת החינוך תצטרך ללכת לשכנע את משרד האוצר, ואחריו, ככל הנראה, גם את ראש הממשלה. אנחנו לא מוכנים לחכות יותר, ולכן נתחיל בשביתה".

בשדרות וביישובי מערב הנגב, פנו ההורים וראשי המועצות המקומיות לארגון המורים בבקשה להפסיק את השביתה. בגלי צה"ל דווח, כי בעקבות הפנייה ידון היום ארגון המורים בהחזרת התלמידים ללימודים מחר בבוקר.

מועצת התלמידים הארצית הודיעה כי היא תומכת בשביתת המורים העל יסודיים. המועצה הודיעה כי "מאבקם של המורים להעלאת מעמד המורה הוא גם מאבקנו לקידום מערכת החינוך". כמו כן, המועצה קראה למשרד האוצר לדון עם המורים בדרישותיהם כדי להביא לפתרון המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully