וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: 4 הרוגים בתקיפת צה"ל

יוני מנדל

14.8.2007 / 10:05

2 מההרוגים הם חמושים מחמאס. הפלסטינים: 2 הרוגים נוספים הם אזרחים. צה"ל: הפעולה נועדה למנוע איומי טרור ברצועה

בפעולת צה"ל שהחלה בשעות הבוקר המוקדמות נהרגו ארבעה פלסטינים ולפחות עשרים נפצעו, כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". פעילות צה"ל מתבצעת באזורים עבסאן ואל-פראחין, מזרחית לח'אן יונס.

לפי הדיווחים, צה"ל פועל במקום משעות הבוקר המוקדמות, תוך שילוב בין כוחות שריון לבין מסוקי חיל האוויר. הפלסטינים אישרו ששניים מההרוגים הם פעילים של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של [[חמאס]], ושניים נוספים הם אזרחים. בצה"ל טוענים שלפחות שלושה מההרוגים הם חמושים פלסטינים.

אחד החמושים שזוהה הוא מוחמד אבו-מסאמח, בן 24. הוא נהרג לאחר שמסוקי צה"ל ירו טיל לאזור אל-פראחין בדרום הרצועה. גורמי רפואה פלסטינים דיווחו שההרוג, כמו גם הפצועים האחרים במתקפת מסוקי צה"ל, נפגעו בצורה קשה מרסיסים של הטיל. החמוש השני שנהרג הוא מוחמד אל-קרא, בן 30. לטענת הפלסטינים, הוא נורה ונהרג במהלך חילופי אש באזור. במהלך הירי נהרגה גם אימו של החמוש, סבחה אל-קרא בת ה-60.

2 פצועים מתו כתוצאה מעיכוב

ד"ר מועאוויה חסנין, מנהל מחלקת שירותי החירום במשרד הבריאות הפלסטיני, אישר את מותם של שני אזרחים בפעילות צה"ל. לדבריו, מלבד סבחה אל-קרא נהרג גם אזרח נוסף, איברהים א-שאמי, בן 40. חסנין אמר ש"צה"ל מנע כניסת אמבולנסים לאזור, וזאת למרות שביקשנו את התערבות הצלב האדום". לטענתו, "שניים מהפצועים מתו אחרי שטיפול רפואי שהיה אמור להגיע אליהם התעכב".

מדובר צה"ל נמסר שהדיווחים על מותם של אזרחים בפעילות צה"ל נבדקים. עוד נמסר, כי "פעילות הכוחות במקום נועדה למנוע איומי טרור ברצועה". לדברי צה"ל, במהלך הלילה זיהה כוח צה"ל חולייה של חמושים פלסטינים, בוצע ירי לעברם ושלושה חמושים נהרגו. אין נפגעים לכוחות צה"ל בפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully