וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הושבע לתפקיד שר הביטחון

18.6.2007 / 20:29

ברק הצהיר אמונים, ויכנס מחר רשמית לתפקיד. 46 חברי כנסת הצביעו בעד מינויו, ו-22 התנגדו. מקורבי פרץ על המינוי המהיר: "ברק הישן חזר"

יושב הראש הנבחר של מפלגת העבודה, אהוד ברק, הושבע הערב לתפקיד שר הביטחון. מינויו של ברק אושר בכנסת ברוב של 46 חברים. 22 חברי כנסת התנגדו. בעוד דקות אחדות אמורה להתחיל פגישת חפיפה בין ברק לבין השר היוצא עמיר פרץ. החילופים יכנסו לתוקף באופן רשמי מחר.

יו"ר הכנסת דליה איציק בירכה את ברק, ואמרה כי ההצלחה שלו תהיה הצלחתה של כל המדינה. "הכניסה שלך לתפקיד מבטאת צורך אמיתי בשילוב כוחות מקצועיים ומנוסים", אמרה. היא הודתה גם לשר היוצא, עמיר פרץ, שכיהן בתפקיד לדבריה ב"אחת השנים הקשות שעברנו". גם ראש הממשלה אהוד אולמרט טילפן מארה"ב לברך את ברק ואת פרץ.

מוקדם יותר, בישיבת סיעה חגיגית לציון כניסתו לתפקיד, אמר ברק כי "אנחנו סיעה אחת וראוי שנשלב ידיים כדי לפעול ביעילות בדרך בחזרה אל הנהגת המדינה". עוד הוסיף כי "ישנה חשיבות עליונה לאחדות ואיכות פעולת הסיעה. המטרה שלנו היא לקבל את החדר שכרגע יושבת בו קדימה, ולשם כך אנו צריכים סיעה גדולה יותר".

"החייל המעוטר ביותר בצה"ל"

ברק התגייס ב-1959 לצה"ל, ושירת בסיירת מטכ"ל. הוא פיקד על פעולת החילוץ של מטוס סבנה החטוף ב-1972, ותכנן את פעולת החילוץ באנטבה ב-1976. הוא ידוע כחייל המעוטר ביותר בצה"ל, ובין השאר הוענקו לו עיטור המופת וארבעה צל"שים. ב-1991 מונה לרמטכ"ל, ושימש בתפקיד עד 1995. ב-1995 החל בקריירה פוליטית, במהלכה שימש כשר הפנים, כשר החוץ וכראש ממשלה.

מאז היבחרו לראשות מפלגת העבודה, חזר ברק על הבטחתו ממסע הבחירות שלו, לפיה מפלגת העבודה תפרוש מהממשלה אם לא יתפטר ראש הממשלה אהוד אולמרט לאחר פרסום הדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד. עד אז אמר ברק כי יתרכז במשימות ביטחוניות ובהשבת כוח ההתרעה של צה"ל. בעיתון Sunday Times דווח, כי ברק מתכנן פעולה צבאית ברצועת עזה.

בנאום הניצחון שלו הדגיש ברק את הדברים אותם אמר במהלך מסע הבחירות שלו, לפיהם נטש את גישתו האינדיבידואלית שאפיינה אותו בעבר, ובכוונתו לייצר שיתופי פעולה עם בכירי המפלגה. עם זאת, פעולותיו מאז נתפסו בקרב רבים כניסיון לקעקע את מעמד פרץ במפלגה, ומקורבי פרץ אף אמרו, בעקבות מהלך הבזק שרקם עם אולמרט למינויו כשר ביטחון, כי "ברק הישן חזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully