וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נחזיר לישראל המנהיגות והיושר

13.6.2007 / 9:30

בנאום הנצחון שלו אמר אהוד ברק כי ההתמודדות הפנימית הגיעה לקיצה. אילון בירך את ברק ואמר כי הוא מקבל את תוצאות הבחירות

אהוד ברק הגיע הלילה לבית מפלגת העבודה בשכונת התקווה, ואמר כי מפלגת העבודה יוצאת ל"מסע תיקון". ברק אמר כי "בימים של חרדה, תחושה של חוסר בטחון ואובדן דרך ומנהיגות, על מפלגת העבודה להתייצב בראש האלטרנטיבה הדמוקרטית של מדינת ישראל".

ברק קרא לעמי אילון להצטרף אליו בהנהגת המפלגה. "ההתמודדות הפנימית הגיע לקיצה", אמר ברק, "כעת מוטל עלינו לרכז את מאמצינו לעשות את המיטב כל איש בתחומו. נבחרתי להוביל את המשימה אך אני מתכוון לעשות את יחד עם הנבחרת המופלאה שיש לנו, יחד עם עמי וכל החברים האחרים".

ברק קרא לאלו שעזבו את המפלגה לחזור אליה. "ללא כעס וללא התחשבנות אני מבקש מכם וקורא לכם לשוב הביתה" אמר ברק. "הגיע הזמן לשוב, לחזור לעבודה. נקבל אתכם בזרועות מחבקות, אתם בניה ובנותיה של המפלגה, בשר מבשרה, דלתותינו פתוחות לשובכם וליבנו חפץ בכם מאוד. ביחד נחזיר לישראל את המנהיגות, היושרה ותחושת השליחות".

ברק ניצח בבחירות לראשות העבודה עם 51.2% מהקולות, לעומת 47.8% בלבד לאילון. ברק ניצח בהפרש ניכר במגזר הערבי, במגזר הדרוזי, בקיבוצים ובמושבים. עמי אילון, לעומת זאת, ניצח בעיקר במגזר העירוני, עם נצחונות גדולים בתל אביב, חיפה, ראשון לציון, באר שבע וגבעתיים.

"צריך לדעת להפסיד בכבוד"

עמי אילון התקשר הלילה לאהוד ברק, ובירך אותו על נצחונו. הוא אמר לו כי אין בכוונתו לערער על תוצאות הבחירות. מוקדם יותר הדגיש אילון כי הוא מתכוון לפנות למשטרה ולמבקר המדינה בעקבות "התופעות שאני ראיתי במפלגה". אילון אמר כי "המפלגה הזו היא הבית שלי, והבית שלי יהיה בית נקי".

במטה אילון התלוננו אמש על זיופים נרחבים. יובל פורת, יועץ אסטרטגי במטה אילון, אמר כי מדובר בזיופים של אלפי קולות. הוא הקריא בשידור ישיר בטלוויזיה עדות שלטענתו מסר למטה אילון חבר בוועדת קלפי במגזר הערבי, שסיפר כי "ספרנו 60 קולות חוקיים וכל השאר מזוייפים. איימו פה על האנשים. פתחנו את הפה כי אנחנו לא יכולים לעשות כלום, ישחטו אותנו, פה זה כפר ערבי".

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, יו"ר ועדת הבחירות של מפלגת העבודה, אמר הלילה בראיון לערוץ 2 כי לדעתו אין יסוד לחשד לזיופים נרחבים במגזר הערבי במסגרת הבחירות. סטרשנוב דחה את הטענות שהשמיעו גורמים במטה אילון, על זיופים של אלפי קולות. סטרשנוב אמר כי "כמו בעולם הספורט, צריך לדעת להפסיד בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully