וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחימה: אמשיך להילחם, אך במסגרת חוקית

שי-לי שינדלר

3.1.2007 / 13:46

פעילת השמאל טלי פחימה, שהורשעה בשורת עבירות ביטחון, השתחררה לאחר 26 חודשי מאסר בשל התנהגות טובה. עם שחרורה אמרה כי אינה מתחרטת על דבר

פעילת השמאל טלי פחימה שוחררה היום מהכלא. ועדת השחרורים החליטה על שיחרורה המוקדם בשל התנהגות טובה, לאחר 26 חודשי מאסר, בדיון שנערך הבוקר. פחימה הורשעה בשורה של עברות ביטחון, בינהן מגע עם סוכן זר.

לקראת שחרורה התאספו מחוץ לבית הכלא נווה תרצה, בו ריצתה את עונש המאסר, עשרות מידידיה ובני משפחתה. בשעה 11:30 לערך יצאה פחימה משערי הכלא. לפני שחרורה, היא נתבקשה לשבת שוב עם נציגי שירות הביטחון הכללי שהציגו לה שאלות.

בשיחה עם וואלה! חדשות בצאתה מהכלא אמרה פחימה כי היא "שמחה, אך לא מאושרת" ביום שחרורה. "אמשיך להילחם נגד הכיבוש, אך במסגרת חוקית ובליווי עורכי דין. אעסוק בפעילות הומניטרית".

- מה המסקנה שלך מכל מה שעברת?

"קודם כל, אני חושבת שהחיכוך עם השב"כ גרם לי להכיר את המדינה על הצד הטוב ביותר... אסור לי לחזור לשטחים או להיות בקשר עם זביידי". לדברי פחימה, היא "לא כועסת על אף אחד, העניין שלי הוא עם השב"כ בלבד... היה שווה לשבת בכלא ורק לא לעבוד עם השב"כ".

ההרשעה: מגע עם סוכן זר

בחודש ספטמבר האחרון דחתה השופטת נירה לידסקי בשלושה חודשים את הדיון בשחרורה המוקדם של פחימה, בנימוק שהתחצפה ודיברה באופן בוטה לסוהרות. פחימה הואשמה בכך שביקרה בביתו של מפקד גדודי חללי אל אקצה בג'נין זכריה זביידי וסייעה לו בתרגום מסמכים צבאיים.

בדצמבר 2005 קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את עסקת הטיעון שנחתמה בין הסניגוריה לבין התביעה בתיק, וגזר על פחימה 3 שנות מאסר, מהן ריצתה 16 חודשים עוד לפני הכרעת הדין. פחימה הורשעה במגע עם סוכן חוץ מתוך כוונה לפגוע בביטחון המדינה, מסירת ידיעה לאויב לתועלתו ועבירה של הפרת הוראה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully