וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מרחץ הדמים בלוב אינו מקובל"

על רקע השתלטות המפגינים בלוב על רובה של מזרח המדינה וכוונת האיחוד האירופי וארה"ב להטיל סנקציות על לוב, אמר אובמה: "ארה"ב תעמוד לצד החירות והצדק של כל בני האדם"

על רקע החלטת האיחוד האירופי וארה"ב להטיל סנקציות על השלטונות בלוב במטרה לעצור את האלימות כלפי המפגינים במדינה, התייחס הלילה (חמישי) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, למהלך וקרא למדינות העולם להתאחד נגד האלימות בלוב.

אובמה כינה את האלימות הקשה בלוב "שערורייתית" והודיע כי מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, תצא לז'נבה בכדי לדון בדרכי ההתמודדות עם ההתקוממות במדינה. לדברי אובמה, וושינגטון מכינה "מגוון רחב של תגובות אפשריות" והדגיש כי "מרחץ הדמים בלוב אינו מקובל".

בנאום שנשא אמר אובמה: "נדבר בקול אחד אל העם בלוב. כאשר אנחנו מסתכלים על המצב בלוב אנחנו מסתכלים גם על אירועים שהיו במקומות אחרים ומנסים לסייע למעבר לדמוקרטיה גם בטוניסיה וגם במצרים. זה שינוי שנעשה על ידי העם עצמו. זה לא עבודתה של ארה"ב או של גורם זר כלשהו, אלא של העם שרוצה חיים טובים יותר. ארצות הברית תעמוד לצד החירות הצדק והכבוד של כל בני האדם".

גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון התייחסה למצב ולאפשרות של הטלת סנקציות על לוב ואמרה כי "הכל יהיה מונח על השולחן. נבחן את כל האפשריות על מנת לנסות ולהביא לסוף האלימות ולנסות להשפיע על השלטון בלוב".

מהומות בעיר טוברוק, לוב, פברואר 2011. AP
מהומות בעיר טוברוק, לוב, פברואר 2011/AP

המורדים חוגגים השתלטות על המזרח

מוקדם יותר אמש הודיעו מדינות האיחוד האירופי כי החליטו להטיל סנקציות על לוב: "הוחלט לנקוט צעדים נוספים. במונחים דיפלומטיים הכוונה היא לסנקציות" הסביר דיפלומט בכיר בצאתו מישיבה של מדינות האיחוד שהתקיימה בבריסל. בין הצעדים האפשריים ייתכנו החרמת ויזות, הקפאת נכסים ואיסור שימוש בנשק. להחלטת האיחוד האירופי מצטרפת גם ארה"ב שהחליטה להקפיא את נכסיו של שליט לוב, מועמר קדאפי.

בתוך כך, המהומות בלוב נמשכות כאשר לפי הדיווחים רוב רובה של מזרח המדינה כבר נמצא בשליטת המורדים וכעת מוקד הקרבות הועבר למערבה. ההערכות הן כי עד כה נהרגו כ-1,000 בני אדם בהתקוממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully