וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "גורמים מעזה אחראים לירי לעבר אילת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2010 / 12:08

מקור ביטחוני מצרי אישר כי הירי לכיוון אילת ועקבה בוצע משטח סיני, וציין כי ככל הנראה מדובר בגורמים פלסטיניים מרצועת עזה. עם זאת, הוא לא סיפר באילו גורמים מדובר

מקור ביטחוני מצרי אישר היום (רביעי) לראשונה שהירי לעבר אילת ועקבה בוצע ממצרים. "פלגים פלסטינים מהרצועה הם אלו שירו מחצי-האי סיני את הרקטות לעבר אילת ועקבה", צוטט ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה". בימים האחרונים הכחישו במצרים בתוקף את הדיווחים לפיהם הירי בוצע מסיני.

המקור הוסיף כי "מצרים לא תקבל בשום פנים ואופן אף אחד שינצל את שטחה על מנת לפגוע באינטרס המצרי", ורמז על זהות מבצעי הירי.

אתמול אמר גם גורם ירדני בכיר כי הרקטות נורו משטח חצי האי סיני במצרים. הבכיר צוטט ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כשאמר כי לארצו יש ראיות המוכיחות שהטיל שגרם למותו של אזרח ירדני נורה משטח מצרים והוסיף כי לממשל בירדן יש כבר חשד לגבי הארגון שאחראי לירי, אולם לא פרט באיזה ארגון מדובר.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה אף היא כי מחקירה ראשונית של כחות הביטחון הירדנים עולה כי הטיל שנחת בעקבה נורה משטח מצרים. בנוסף, גורם במשרד הפנים הירדני רמז הבוקר בשיחה עם העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי הטיל נורה מסיני. בתשובה לשאלת כתב העיתון מאין נורה הטיל, ענה הגורם: "הוא הגיע מכיוון מערב" אך סרב למסור פרטים נוספים.

יש לציין כי בחמאס הודיעו אתמול כי חמאס אין לארגון שום קשר לירי הרקטות. "אין לנו שום קשר לירי הטילים. אנחנו לא מעוניינים לגרור את עמנו למלחמה", אמר בכיר הארגון סלאח ברדוויל. "ישראל יודעת שלא ירינו את הרקטות. הטילים לא נורו מעזה ואיננו רוצים מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully