וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם ניצל את השואה לכיבוש פלסטין"

טלי גולדשטיין ועידן דורנר

20.4.2009 / 16:26

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד תקף בנאומו בוועידת דרבן את ארה"ב ואת האו"ם. "ארה"ב תמכה ברצח העם בעזה ומעולם לא הגיבה לפשעי המשטר בעזה". נציגי מדינות רבות עזבו את הכינוס במחאה

(צילום: רויטרס)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד תקף היום (שני) את ארצות הברית ואת מועצת הביטחון בנאומו בוועידת דרבן למאבק בגזענות המתקיימת בז'נבה, ואמר כי הם נותנים יד חופשית למשטר הגזעני בפלסטין. בתחילת נאומו שני משתתפים קטעו את דבריו כשאחד מהם עוטה פאה של ליצן, הם הוצאו על ידי סדרנים מהאולם.

"הבה נבחן את מועצת הביטחון של האו"ם, המועצה היא הגוף מקבל ההחלטות, אולם כיצד נצפה ממנה לצדק כשהיא מצדיקה אי צדק וכפיה. כפיה וגאווה הן שורש הכיבוש והאפליה. מדינות אירופה פנו לגורמים צבאיים כדי להקים ממשלות גזעניות בפלסטין. מועצת הביטחון תמכה במשטר הגזעני בפלסטין ונתנה לו יד חופשית להמשיך בפשעיהם".

נציגי התאחדות הסטודנטים מישראל קטעו את נאומו אחמדינג'ד בצעקות זאת לאחר שכינה אחמדינג'ד את הציונות כגזענית. "אתה בעצמך גזען, במדינה שלך אין זכויות אדם", צעקו נציגי הסטודנטים. מאבטחי הוועידה הוציאו את נציגי הסטודנטים הישראלים ושללו את זכותם להשתתף בהמשך הוועידה. במהלך נאומו עזבו נציגי מדינות רבות ובהם גם נציג ירדן את הכנס במחאה על דבריו של אחמדינג'ד. נשיא אירן המשיך לתקוף את ארצות הברית ואמר כי "היא התחייבה להגן על רצח העם בעזה למרות גינוי העולם כולו. ארה"ב תמיד תמכה או לא הגיבה לפשעי המשטר בפלסטין בעזה".

אחמדינג'ד התייחס גם לתוצאות מלחמת העולם השנייה ולשואה ואמר כי "בעקבות מלחמת העולם השנייה הרשו לעצמן מדינות בעלות עוצמה להחליט עבור אומות אחרות בניגוד לאינטרסים שלהם. אירופה וארצות הברית שלחו את היהודים להקים משטר גזעני בשטחה של פלסטין הכבושה".

"הציונות מייצגת גזענות"

"ידידיי, היום הקהילה האנושית עומדת בפני הכתמת האנושות על סף המילניום השלישי. הציונות מייצגת גזענות, הם מנצלים תחושות דתיות כדי להחביא את שנאתם והפנים המכוערות של המשטר. חשוב מאוד להתמקד ביעדים הפוליטיים של כמה מכוחות העולם. צריך להתנגד לקונספירציות של המשטר הציוני. לרוע המזל, יש הצהרות תמיכה רבות בציונות ובפשעי משטר זה".

אחמדינג'ד תקף גם את המדינות שהחליטו להחרים את ועידת דרבן ואמר כי "צריך להכיר בכך שהחרמת הוועידה היא דוגמה לגזענות. הגנה על זכויות אדם חשובה, ויש להגן על זכויות כל המדינות." בהמשך תקף אחמדינג'ד את מעורבות ארצות הברית באפגניסטן ובעירק "מהם שורשי התקיפה של אפגניסטן והפלישה לעירק? גאווה ורצון להרחיב את תחום ההשפעה".

"האם הפלישה לאפגניסטן השיבה שלום, ביטחון ושגשוג כלכלי למדינה? ארה"ב ובעלות בריתה נכשלו לשמר את המצב באפגניסטן, ייצור הסמים הוכפל במהלך נוכחותם. מה האחריות והמשימה של הממשל האמריקאי ובעלות בריתו? האם הן ייצגו את העולם? קיבלו מנדט, אישור בשם העולם להיכנס ולהפריע לאפגניסטן?, זוהי דוגמה של גזענות, גאווה, הפרת זכויות וכבוד עצמאות האומות על ידי המדינות שגרמו למשבר הכלכלי".

אחמדינג'ד התייחס גם למשבר הכלכלי העולמי שפוגע קשות גם בארצו. "ארצות הברית מגינה רק על האינטרסים של בעלי ההון שלה. היום המדינות מזרימות מאות מיליוני דולרים לבנקים הכושלים, החברות הכושלות והמוסדות הפיננסיים ומרעים את המצב. הן חושבות על שמירת הכוח וההון שלהן, לא אכפת להן מהעם ומאזרחי העולם".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully