וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הממשלה תורכב עד סוף השבוע"

פנחס וולף וגדעון צנטנר

25.3.2009 / 14:19

ראש הממשלה המיועד אמר בישיבת סיעת הליכוד כי הוא מקווה להציג את הממשלה החדשה בתחילת השבוע הבא. הליכוד הגיע להסכמות עם מפלגת הבית היהודי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי "אני מקווה להשלים בימים הקרובים את מלאכת הרכבת הממשלה ולהציג את הממשלה החדשה בשבוע הבא". נתניהו שיבח את חברי סיעת הליכוד ואמר כי "הם מגלים אחריות אישית ולאומית באיכות שלא היתה מוכרת עד היום". לדבריו, "זה קשה, אבל האחדות מחייבת פשרות". נתניהו הוסיף כי "בזמן שנותר אני מקווה לסיים מהלכים שיסייעו לנבחרת הליכוד לבוא לידי ביטוי בממשלה".

עם זאת, בכירים בליכוד מתחו ביקורת על המספר הרב של תיקים בממשלה שנמסר למפלגת העבודה. גורם בליכוד אמר לוואלה! חדשות כי "עבור הקול של ברק שילמנו כמו בשביל 18 מנדטים ואנחנו מקבלים שישה קולות שתומכים בממשלה. מפלגת העבודה מגיעה אלינו מפוצלת כמו שארית הפליטה, אנחנו משלמים על מינימום שכר מקסימום. נתניהו היה צריך לאפשר לברק להיכנס אלינו לבדו כמינוי אישי. יצא שנתניהו הקריב את הליכוד עבור ברק".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר מצידו כי צוות המו"מ של הליכוד הגיע להסכמות עם הבית היהודי. לדבריו, "אני מניח שניתן יהיה לכרות הסכם כבר בערב". הוחלט כי תיק המדע התרבות והספורט יחולק. תיק המדע ילך לבית היהודי, בו יכהן ח"כ דניאל הרשקוביץ. תיק התרבות והספורט יישאר בידי הליכוד. על פי הסיכום המתגבש עם הבית היהודי, שר המדע יהיה אחראי גם על מנהלת השירות הלאומי - אזרחי וגם על מנהלת סל"ע שמטפלת במפוני עזה. כמו כן, ח"כ הרשקוביץ יעמוד בראשות ועדת שרים לשיקום מפוני גוש קטיף.

בהסכם הקואליציוני עם הבית היהודי סוכם כי המפלגה תקבל, בנוסף לתיק המדע, רוטציה בוועדת החינוך ובוועדה לזכויות הילד. הצדדים סיכמו גם להעביר את החוק הנורווגי שקובע ששר שמתפטר מהכנסת ישוב להיות חבר כנסת במידה שסיעתו תפרוש מהקואליציה, והח"כ האחרון ברשימה יפרוש מהכנסת. החוק הנורווגי יחול וולונטרית על שר אחד בכל סיעה.

נתניהו משבח את ברק

מוקדם יותר שיבח נתניהו את יו"ר העבודה אהוד ברק, בעקבות החלטת ועידת העבודה מאמש להצטרף לממשלה בראשותו. נתניהו, שנשא דברים בכנס "סטפ" לניהול הון בירושלים, אמר כי "ברק ועמיתיו עשו משהו שחשוב לאינטרס הלאומי".

לדברי נתניהו, "אנו זקוקים לממשלת אחדות חזקה ויציבה". הוא הוסיף כי "הבעתי תמיכה בממשלת אחדות עוד לפני הבחירות וזה מה שאנו מציגים כעת כדי להשיג ביטחון ושלום". לדבריו, "השגשוג הכלכלי אצל הפלסטינים יעזור לתהליך השלום".

במסגרת ההסכם הקואליציוני, העבודה תקבל את תיקי הביטחון, התמ"ת, החקלאות, הרווחה ושר בלי תיק, וכן שני תפקידים של סגני שרים וראשות ועדה בכנסת. בשליש הראשון בקדנציה יעמוד חבר כנסת מטעמה בראשות ועדת חוץ וביטחון, ובהמשך תתקיים רוטציה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully