וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ילדים הקיאו לאחר שאכלו "סימילאק"

נעמה טלמור ואריאל קריל

29.10.2008 / 15:12

הורים התלוננו כי ילדיהם הקיאו לאחר שאכלו תמיסה מסוג "סימילאק טופ 3". משרד הבריאות: כנראה שאין קשר בין המקרים

במהלך הימים האחרונים התקבלו במשרד הבריאות דיווחים על ארבעה מקרים של ילדים שהקיאו זמן קצר לאחר שאכלו תמיסת מזון מסוג "סימילאק טופ 3" המיועדת לילדים מעל גיל שנה. תלונה אחת הגיעה מהורים לתאומים ושתיים נוספות מהורים לילדים שהולכים לאותו הגן בכפר סבא.

ממשרד הבריאות נמסר, כי המוצר נשלח לבדיקת מעבדה וחקירה אפידמולוגית ושהתוצאות יתקבלו תוך שבוע עד עשרה ימים. יתרה מזאת, במשרד מציינים שדגימות מהמוצר נבדקו לפני ששווקו בישראל וכולן נמצאו תקינות. בנוסף, המוצר משווק במספר מדינות בעולם ומבירור שנערך לא התקבלו תלונות דומות בגינו.

במשרד החליטו לא לאסור בשלב זה את השימוש במוצר מאחר ועד כה לא הוכח קשר בין המקרים. יחד עם זאת, ביקשו במשרד להדגיש שכל מי שנתן לילדו לאכול "סימילאק טופ 3" ונתקל בתגובת הקאה מיידית מתבקש לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו.

"כל המוצרים בטוחים לשימוש"

מחברת "פרומדיקו" המשווקת את מוצרי "סימילאק" בישראל נמסר כי "'אבוט', יצרנית 'סימילאק', מבקשת להבהיר באופן חד משמעי, כי כל המוצרים של 'סימילאק', לכל הגילים, עברו בדיקות מעבדה קפדניות של משרד הבריאות ונמצאו תקינים ובטוחים לשימוש לפני שיווקם לציבור. המוצרים מגיעים ממפעלים בחו"ל ומשווקים ב-18 מדינות נוספות, מהן לא התקבלו כל דיווחים על תופעות לוואי. אין איסור או הנחיה של משרד הבריאות שלא להשתמש במוצרי 'סימילאק' ומוצרי 'סימילאק' לא הורדו מהמדפים".

בנוסף, נמסר מהחברה כי בבדיקה שערכו התברר ששלוש סדרות הייצור שמהן אכלו ארבעת הפעוטות נבדקו עם הגעתן לארץ וטרם שיווקן הן על-ידי החברה והן על-ידי משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully