וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 נקראת לתיקון

18.2.2008 / 15:21

מאזדה העולמית קוראת לבעלי מאזדה 3 משנתונים 2003 ועד 2006 לביצוע תיקון יזום בצמת החשמל של המנוע

בעקבות דרישה של מאזדה יפן, חברת דלק מוטורס החלה לקרוא לפני יומיים ללקוחות בעלי מכוניות מסוג מאזדה 3 שיוצרו בין 30 ביוני 2003 ועד חודש נובמבר 2006 לביצוע תיקון יזום - הקרוי 'ריקול'. בישראל, בה מכוניות מאזדה בכלל וה-3 בפרט פופולריות מאוד, מדובר ב-50 אלף מכוניות מאזדה 3 בעלות מנוע 1.6 ליטר עם תיבה אוטומטית, בגרסאות 4 ו-5 דלתות. גרסאות ה-2.0 ליטר אינן חלק מקריאה לתיקון זו, כך מוסר סמנכ"ל השיווק של דלק מוטורס, יואב חפץ.

מהות הקריאה לתיקון היא הרחקת צמת החשמל של מערכת ניהול המנוע מראש המנוע והוספת חומר בידוד, מפני החשש שהחיכוך בין שני גורמים אלה יגרום לקצרים חשמליים ואולי אף לנזק למחשב הרכב. תקלה אפשרית זו אובחנה על ידי מאזדה העולמית והיא הופצה אל המשווקים ברחבי העולם. אולם, באירופה הוחלט שלא לבצע את התיקון משום שסבירות התרחשותו נמוכה ביותר, בעיקר לנוכח הטמפרטורות הנמוכות יותר השוררות שם, ביחס לישראל למשל.

משך הטיפול המונע עומד על 30 עד 40 דקות ובמהלכו מוסיפים חומר בידוד אל צמת החשמל של הרכב כדי להגן טוב יותר על חוטי החשמל. יואב חפץ מבקש לציין כי למרות המספרים הגדולים של כלי הרכב שנקראים לתיקון, לא מדובר בתקלה בטיחותית וכי טרם נתגלתה תקלה מסוג זה במכוניות החברה, בכל השנתונים. מדובר בקריאה לתיקון מונע בלבד ולא בבעיה מוחשית.

מרבית מהמכוניות שנקראו לתיקון שייכות לציי הרכב ומולן תטפל דלק מוטורס בביצוע הריקול באופן ישיר ואילו הלקוחות הפרטיים של כלי רכב אלו אמורים לקבל הזמנה בדואר ובה בקשה להגיע לביצוע התיקון ללא חיוב כמובן.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully