וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: כתב האישום נגד קצב יוגש תוך כחודש

21.9.2006 / 0:03

מספר המתלוננות נגד הנשיא עלה ל-8. לפי הדיווחים, העדות המבוססת ביותר היא של המתלוננת השלישית, שקצב התנכל לה

מספר המתלוננות נגד נשיא המדינה משה קצב עלה לשמונה. על פי הדיווחים, נראה כי המקרה המבוסס ביותר הוא של המתלוננת השלישית, שהתלוננה במשטרה כי הנשיא אנס אותה. בערוץ 10 דווח, כי מסתמן שכתב אישום נגד הנשיא יוגש בתוך כחודש. לא ברור אם קצב יישאר בתפקידו - על פי החוק הוא רשאי לעשות זאת.

ירון ארמוזה, מתנדב במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, פגש את המתלוננת השלישית, גם היא מכונה א', לפני שבע שנים ושמע את סיפורה. "זה מתחיל בנגיעות אבהיות ואחרי זה נגיעות יותר כוחניות", אמר בראיון לחדשות ערוץ 2.

לדבריו, ההטרדה נמשכה מספר חודשים בזמן שקצב היה שר באחד ממשרדי הממשלה. "זה מתחיל בצורה של מחמאות, ואחרי זה עובר לנגיעות". המתלוננת הזו אינה מכירה את שאר המתלוננות נגד הנשיא וארמוזה אומר כי היא הייתה שמחה לפגוש אותן כדי לא להרגיש לבד".

לדברי ארמוזה, כשהמתלוננת החלה להתנגד למעשיו של קצב, "החל מסע התנכלויות" נגדה. הוא מספר כי גורמים שידעו על המעשים שיתפו פעולה עם קצב, והציעו לה לדאוג לעבודה אחרת עבורה.

בערוץ 10 דווח, כי ברשותה של המתלוננת נמצא זוג עגילים שקצב העניק לה, דבר המוכיח שהיה ביניהם קשר מסוג כלשהו.

"הדפוס היה לנצל ולזרוק"

כתבות "הארץ", רוני זינגר-חרותי ואסתי אהרונוביץ':

עדותה של א', שהתלבטה זמן רב אם להתלונן במשטרה ולבסוף החליטה לעשות זאת, נחשבת לאמינה, שכן בזמן אמת, בסמוך למקרי העבירות המיניות לכאורה שביצע בה קצב, היא שיתפה שלושה אנשים נוספים, וייתכן שאף יותר, במה שעבר עליה. ככל הידוע, הגיעו החוקרים אל אנשים אלה והם מסרו את עדותם התומכת בגירסתה.

עוד מתברר, כי אותה א' פנתה זמן קצר לאחר שהוטרדה לכאורה גם לשר בכיר שהכירה, ושיתפה אותו בקורותיה. לטענתה, יעץ לה אותו השר לשתוק ו"למשוך עד סוף הקדנציה". לא ידוע אם החוקרים גבו את עדותו של השר לשעבר. א' גוללה את סיפורה בפני "הארץ" כבר לפני חודשים ארוכים, ואולם רק לאחר שנודע דבר חקירת המשטרה ותלונתה של א' הראשונה כנגד הנשיא, החליטה א' הנוספת לאשר את פרסום סיפורה.

"כשהגעתי למשרד השר, אמרו לי נראה אותך עוברת את מאה ימי החסד", סיפרה א'. "אני לא הבנתי. הייתי תמימה. לא ידעתי שמרמזים לי על מה שהולך להתרחש. לא ידעתי שהתנהגות השר זה הסוד הכי שמור במערכת. הדפוס היה לנצל ולזרוק. כולן ידעו ושתקו". א' המשיכה ותיארה כיצד בתחילה קיבלה מחמאות מקצב: "הוא היה מחמיא 'התסרוקת הזו מתאימה לך', 'את נורא יפה' וגם הערות על החזה שלי". בהמשך סיפרה כיצד "המצב הלך והידרדר", וקצב היה אומר לה שהוא חולם עליה בלילות.

ל"הארץ" סיפרה א' על הטרדות מיניות שחוותה לכאורה מצדו של קצב, אולם ייתכן שבעדותה במשטרה חשפה מעשים חמורים יותר. היא סיפרה כיצד כאשר התנגדה למעשיו, החל קצב להתנכל לה בתפקידה המקצועי. "לקח לי שנים לעכל את מה שעברתי", סיפרה. "הדחקתי את זה. כשהוא היה מופיע בטלוויזיה הייתי מחליפה ערוץ, הבטן שלי הייתה מתהפכת (...). כשהוא נבחר לנשיאות התקשרו אלי רבים שידעו מהסיפור ושאלו אותי למה אני לא מספרת מה שקרה. באותה תקופה הרגשתי שזה שיצאתי משם שפויה, זה נס".

פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר, מסר בתגובה לתלונתה של א' "הנוספת": "זהו סיפור מזעזע שהוא בגדר פנטזיה. הראיות הקיימות בידינו מפריכות באופן מלא את עדותה של אשה זו. האשה פוטרה מעבודתה ולאחר מכן הבטיחה לנקום, ואכן מימשה את איומה. על פי הידוע, היא ביקשה להתקבל לעבודה במשכן הנשיא פעם אחר פעם ונדחתה. זו מתלוננת שכתבה בכתב ידה דברים אל הנשיא, שעומדים בסתירה מוחלטת לתלונתה. אני מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל החלטה בזמן הקרוב על גניזת התלונות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully