וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפציץ את כביש ביירות-דמשק

14.7.2006 / 16:44

חיל האוויר הפציץ בפעם השלישית את שדה התעופה הבינלאומי בביירות. קצין בכיר: צה"ל יפציץ ברובע מגורים בביירות

חיל האוויר תקף החל מהבוקר 17 מטרות בלבנון, בהן שישה אתרים מהם משוגרים טילי קטיושה לעבר ישראל. כן הפציץ חיל האוויר בפעם השלישית ביומיים האחרונים את שדה התעופה הבינלאומי בביירות, את מאגר הדלק הסמוך לו וכן גשר נוסף בכביש ביירות-דמשק. עוד הופצצו שני גשרים מעל נחל הזהארני ובסיס חיזבאללה באל חיאם. לדברי דוברת צה"ל תא"ל מירי רגב במהלך פעילות צה"ל בלבנון נפגעו "עשרות מחסנים ומצבורים של רקטות" השייכים לחיזבאללה. בתוך כך, צה"ל הפציץ שני גשרים על נחל הזהארני ובסיס נגד טנקים של החיזבאללה.

קצין ביטחוני בכיר אמר היום, כי בשעות הקרובות יראה עצמו צה"ל חופשי לתקוף בלב "המרובע הביטחוני", אזור המשרדים והמפקדות המשמש כ"מרכז העצבים" של חיזבאללה, בתוך הרובע השיעי דאחייה בדרום ביירות. לפנות בוקר הותקף בניין אחד בפאתי הרובע, המשמש את אנשי האבטחה של הארגון, אולם בתחומי "המרובע" ישנם עשרות בניינים רבי קומות שבהם מתגוררים אלפי בני אדם.

לטענת צה"ל, בעקבות אזהרותיו, כבר פינו אזרחים רבים את הרובע. כן מורגשת בריחה המונית מביירות בכלל, ומכפרי דרום לבנון. אתמול ביצע צה"ל "טיסות אזהרה" מעל הרובע, ופיזרו בו כרוזים הקוראים לתושבים להתרחק ממשרדי חיזבאללה. על פי מידע שהגיע לאמ"ן, ירדו אמש בכירי חיזבאללה למחתרת וחלקם פינו את בני משפחותיהם מהרובע השיעי.

"נתקוף יעדים יותר משמעותיים מכפי שתקפנו עד כה", הוסיף הקצין הבכיר. "אילו בחרנו להפציץ קודם לכן, זה היה מסתיים במאות אזרחים הרוגים, אולם התחשבנו בשיקולים מוסריים. מנגד, לא ננקוט גישה תמימה ולא תתקבל השיטה של הסתתרות טרוריסטים מאחורי אזרחים. אחרי שהזהרנו ונתנו אפשרות לעזוב, כל ידע בתחומי המרובע הביטחוני הוא לגיטימי לתקיפה, והימצאות באזור זה היא סכנת חיים".

הוא טען כי ירי הרקטה על ידי חיזבאללה אתמול לחיפה לא נעשה בשוגג, וחיזבאללה "יצטרך לשלם עכשיו מחיר" על הרחבת הזירה. לדבריו, לצה"ל יש מרחב פעולה גדול מהדרג המדיני. "הציבור הישראלי חזק ומבין את המציאות", אמר. "בלבנון יש היסטריה. צה"ל קיבל הנחיה ברורה לשים קץ למצב הביטחוני הבלתי אפשרי בגבול הצפון. מה שייעשה בימים הקרובים נועד להשיג מטרה זו".

בהפצצות הבוקר הותקף בין היתר מצבור נשק של חיזבאללה באזור בעל-בק במזרח לבנון. כן הותקף מאגר דלק המשמש תחנת כוח, והכביש המקשר בין ביירות לדרום לבנון. כן נפגעו מבנים, חנויות ומכוניות ברובע הדרומי של ביירות. בתקיפות ביירות נהרגו ארבעה בני אדם וכ-55 נפצעו. בכך עולה מספר ההרוגים בתקיפות צה"ל בלבנון לכ-60. לטענת צה"ל, רוב ההרוגים הם אנשי חיזבאללה. הארגון מכחיש וטוען כי ישראל פגעה באזרחים לבנונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully