וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מועמד הימין ניצח בבחירות במקסיקו

6.7.2006 / 12:19

לאחר ספירת 98 אחוזים מהקולות מסתמן יתרון זעום לפליפה קלדרון, על פני מועמד השמאל אוברדור. תוצאות סופיות ביום א'

מועמד הימין פליפה קלדרון זכה ליתרון זעום על פני מועמד השמאל לופז אוברדור לאחר ספירת 98% מקולות הבוחרים. קלדרון, שר האנרגיה לשעבר, השיג 35.6% מהקולות. רוב מהלך הספירה החוזרת הוביל אוברדור במספר הקולות, אבל קלדרון השיג אותו לאחר שספירת הקולות ממחוזות בהם הימין נחשב לחזק הגיעו לטריבונל הבחירות הפדרלי.

אתמול היתה מקסיקו במתח, כאשר תוצאות חלקיות הפכו את היתרון הזעיר שהיה לקלדרון, בזמן שקלפיות רבות מהאזורים בהם הוא חזק לא נספרו עדיין. כאשר נספרו 76% מהקולות נראה היה שמועמד השמאל לופז אוברדור מוביל ביתרון קל של 2.1% מהקולות על קלדרון.

ספירה מוקדמת של ההצבעה ביום ראשון הציבה את קלדרון, מהמפלגה הלאומית (PAN), ביתרון של 0.6% על יריבו מהשמאל.

במטה הבחירות של קלדרון האשימו את מפלגתו של אוברדור, המהפכה הדמוקרטית (PRD), כי השתמשה ב"טריקים מלוכלכים" כדי למנוע ספירת קלפיות באזורים בהם מפלגתו של קלדרון חזקה יותר. "ה-PRD מעכבים בכוונה את ספירת הקלפיות, ומתנגדים לתוצאות הספירה בכל הקלפיות בהן ל-PAN יש יתרון".

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי ייתכן שהעיכוב בספירת הקולות נובע גם מהבדלי זמן בין חלקים שונים במדינה, שהביאה לכך שהקלפיות מהצפון נספרו מאוחר יותר, היכן שלמפלגת PAN תומכים רבים.

ספירה ידנית של 42 מיליון קולות

בשעות הערב המוקדמות רק חלק קטן מהקולות במחוזות באחה קליפורניה, צ'יהוהו, סונורה ואגואסקליינטס נספרו. בספירה ראשונה של הקולות במחוזות אלה קיבלה מפלגתו של קלדרון יתרון גדול על פני מועמד השמאל.

הליך אישור התוצאות, שהחל אתמול, חייב להסתיים עד סוף השבוע, אבל טענות על אי סדרים בהצבעה, העלו זיכרון מהתבוסה בפלורידה, אז הליכים משפטיים עיכבו את תוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב בחמישה שבועות.

לופז אוברדור טען כי התוצאות הראשוניות, שהציבו אותו אחרי מועמד הימין קלדרון, היו נגועות באי סדרים רבים, והוא דרש ספירה ידנית של 42 מיליון הפתקים שהוטלו לקלפיות ביום ראשון האחרון. אבל טריבונל הבחירות הבהיר כי אין בסיס משפטי לספירה מחודשת בשלב זה. אתמול התעקש קלדרון כי הוא המנצח: "אנחנו יכולים להבטיח כי ניצחנו בבחירות" אמר.

מרגע שיוודעו תוצאות הבחירות יש למפלגות ארבעה ימים לערער עליהן בפני טריבונל הבחירות, והוא הפוסק האחרון במחלוקות אלקטורליות. על הטריבונל להכריז על מנצח בבחירות לנשיאות עד יום ראשון, לאחר אישור ספירת הקולות שנשלחו מ-138,500 קלפיות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully