וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ המתוח לנשיאות מקסיקו מסתיים היום

2.7.2006 / 11:10

תוצאות הבחירות יקבעו המדיניות הכלכלית של מקסיקו, אך גם את בני בריתה: ונצואלה הסוציאליסטית מדרום או ארה"ב מצפון

היום יחליטו אזרחי מקסיקו האם תצטרף מדינתם לגוש השמאל ההולך וגדל בדרום אמריקה, או תישאר קרובה אידיאלוגית לשכנתם הקפיטליסטית מצפון, ארצות הברית. במירוץ הצמוד לנשיאות רצים זה בצד זה אנדרה מנואל לופז אובראדור, איש השמאל וראש עיריית מקסיקו סיטי לשעבר, שחרט על דגלו את ההגנה על העניים והבטיח תוכנית בניה ציבורית נרחבת, ופליפ קלדרון ממחנה השמרנים, בוגר הארוורד, אשר דוגל בהטמעה של השוק המקסיקאי בשוק העולמי.

הבחירה בין השניים מהווה בחירה בין התערבות ממשלתית גדולה יותר בחיי הפרט לבין המשך מדיניות השוק החופשי, אך בנוסף לבחירה של המקסיקאים תהיה משמעות גדולה לגבי בני הברית העתידיים של מדינתם: הבחירה בקלדרון משמעה הידוק היחסים עם ארצות הברית, שמפעילה לחצים על מנת להביא לבחירתה של ממשלה ימנית אשר תשתף עמה פעולה בנושאים בוערים כמו מסחר והגירה.

מנגד, הבחירה באובראדור משמעה הצטרפות לגוש השמאלני, אליו שייכות מרבית מדינות דרום אמריקה, בהנהגתו של הוגו צ'אווס, נשיא ונצואלה.

המרוץ המתיש הוכתם בחילופי עלבונות פוליטיים בין שני המתמודדים המובילים. קלדרון טען לקשרים בין אובראדור לצ'אווס, והציגו כסכנה למקסיקו. בתגובה האשים אובראדור את קלדרון בשחיתות ונפוטיזם. העובדה כי במקביל לווה המרוץ בעליה במספר עבירות אלימות הקשורות לסמים במדינה לא הקל על המתח הרב שבו שרויים שני המתמודדים.

ב-BBC דווח כי כ-70 מיליון בני אדם זכאים להצביע בבחירות, כשלראשונה אושרה גם הצבעתם של אלפי אזרחי מקסיקו אשר היגרו למדינות אחרות, בראשן ארצות הברית.

בבחירות לקונגרס, שמתקיימות אף הן היום, לא צפויה אף מפלגה לזכות ברוב משמעותי, כך שהנשיא הנבחר של מקסיקו ייתקל באותו מבוי סתום חוקתי בו נתקל הנשיא הקודם, וינסנטה פוקס, בעודו נלחם ליצור מקומות עבודה וצמיחה כלכלית, למנוע את ההגירה ההמונית לארה"ב ולבלום את סחר הסמים ועבירות האלימות הקשורות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully